جهان

قلب پاریس از تپش ایستاده و مرکز نیویورک به شهر أرواح تبدیل شد 

برج ایفل پس از بسته شدن درهای آن به روی گردشگران، در تنهایی و عزلت خود، قد برافراشته و خیابان شانزه لیزه، یکی از پر جنبوجوش‌ترین خیابان‌های پایتخت، در آرامشی بد شگون فرو رفته است.

سایه شوم کورونا به قدری گسترش یافته که بزرگترین و پر جنب‌وجوش‌ترین شهرها در سراسر جهان، از جمله پاریس و نیویورک را نیز فرا گرفته است.

تصاویر و صحنه‌هایی از شهر فرانسه که غالباً با گردشگران و جنب‌وجوش همراه بود، اکنون، آرامشی گورستان وار را تداعی می‌کند که چه بسا یک لحظه در مخیله فرانسوی‌ها نمی‌گنجید که قلب تپنده این شهر سراسر شور و نشاط و سرزندگی، بدین گونه از تپش باز مانده و ساکت شود.

برج ایفل پس از بسته شدن درهای آن به روی گردشگران، در تنهایی و عزلت خود، قد برافراشته و خیابان شانزه لیزه، یکی از پر جنبوجوش‌ترین خیابان‌های پایتخت، در آرامشی بد شگون فرو رفته است.

این پرسپکتیو نامانوس در پی بالا رفتن شمار کشته شدگان در اثر ابتلاء به کرونا در فرانسه، بر کشور سایه افکند.

فرانسه در آخرین برآوردهای روز جمعه 20 مارس، 78 مورد مرگ جدید را در 24 ساعت گذشته برشمرد که شمار کشته شدگان را به 450 نفر رساند.

به گفته جروم سالومون، مدیرکل بهداشت، به خبرنگاران، 12 هزار و 612 مورد کرونایی قطعی، شناسایی شدهاند که 5226 نفر از آنها در بیمارستان بستری شده و 1300 مورد در مراقبت‌های ویژه قرار داده شدند. وی با یادآوری هشدار خود در خصوص احتمال ابتلای «جوانان بالغ» نیز به ویروس کرونا، گفت: «نیمی از بیماران تحت مراقبت، زیر 60 سال سن دارند.»

این مقام مسئول همچنین اظهار داشت كه حدود 1600 بیمار پس از بهبودی از بیمارستان مرخص شده اند.

وی با در خواست مجدد از مردم فرانسه در مورد لزوم پیروی از دستورالعملها، عصر جمعه 20 مارس، گفت: «در تعطیلات آخر هفته، بیرون نروید» چرا که با خطر شیوع بیماری در هنگام مسافرت با ماشین یا قطار و در محل مورد نظر، روبرو خواهید شد.

سالومون افزود: « از ریسک انتقال ویروس بدون آگاهی شما از شهرهای بزرگ به حومه شهرها بپرهیزید ممکن است خود را در منطقه ای بیابید که فاقد زیرساخت سالم بوده و قادر به مراقبت از شمار زیادی از بیماران نباشد.»

فرانسه از روز سه‌شنبه گذشته، اقدامات قرنطین‌های را به مورد اجرا گذاشت که بخشی از مردم خصوصاً در اولین مرحله از اجرای آن، به آن تن ندادند.

توقف کار در نیویورک

در ایالت نیویورک که فرماندارش، اندرو کومو، برای مقابله با شیوع این بیماری خواستار آن شد که شهروندان در خانه مانده و تمام مشاغل «غیر ضروری» را به حالت تعلیق درآورند، منطقه مشهور تایمز اسکویر در مانهاتن که همیشه به انبوه و ازدحام عابران پیاده، شهرت داشت؛ از صبح شنبه 21 مارس، تقریباً شبه خالی به نظر میرسد.

به گفته آندرو کومو، استاندار این ایالت، پس از ثبت 2950 مورد جدید ابتلاء، شمار موارد ثبت شده در نیویورک به بیش از 7 هزار و 100 مورد رسید. کومو روز جمعه 20 مارس، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که ایالت وی، 35 موئرد مرگ در اثر کرونا را ثبت کرده که این تعداد مشتمل بر دست‌کم 22 نفر از اهالی نیویورک است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا