آذربایجانایران

حمایت «پیمان ائل غمی» دیگر رپر آذربایجانی از «ائلشن» و فعالین دربند آذربایجانی

به دنبال بازداشت میلاد جلیلی (ائلشن) رپر آذربایجانی اهل تبریز، «پیمان ائل غمی» دیگر رپر آذربایجانی در حمایت از ائلشن و فعالین دربند آذربایجانی، رپی اعتراضی خواند و در اینستاگرام‌اش منتشر کرد.

میلاد جلیلی (ائلشن) رپر آذربایجانی اهل تبریز روز سه شنبه ۷ آذرماه ۱۴۰۲ به دنبال خواندن آهنگ رپ حمایتی از بازداشت شدگان فعالین حرکت ملی آذربایجان توسط نیروهای امینتی ایران بازداشت شد.

همزمان با دور جدید احضار، بازداشت و تشدید فشار بر فعالان ملی مدنی آذربایجانی که از شهریور ۱۴۰۲ آغاز شده است، حدود ۳ ماه است شماری از این فعالان بلاتکلیف در بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز به سر می‌برند. ۱۸شهریورماه سال جاری مرتضی نورمحمدی نادارلی در شهر صوفیان ، ۲۲ شهریور آقایان داود شیری، علی بابایی، آراز ابراهیم‌نژاد، جواد سودبر، امیرحسین آقایی و سیدمحمدرضا موحد، ۲۴ شهریور مهرداد قادری ، یک مهر حسین آزادی و ۹ مهر ابراهیم عوض‌زاده توسط نیروهای امنیتی در تبریز بازداشت شده و به بازداشتگاه اداره اطلاعات شهر تبریز منتقل شدند. ناصر رزمجو دیگر فعال آذربایجانی نیز ۲۹مهرماه توسط نیروهای امنیتی در اردبیل بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز منتقل شد.

همچنین یوروش مهرعلی‌بیگلو و حامد یگانه‌پور نیز از روز سه‌شنبه ۱۶ آبان ماه ۱۴۰۲ در بازداشت هستند. این فعالین آذربایجانی از زمان بازداشت تاکنون از داشتن وکیل و ملاقات با خانواده محروم بوده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا