جهانسلامتی و زندگیسیاست

دیپلمات های چین از مقامات آلمان خواستار اظهار نظرهای مثبت در مورد مدیریت کرونا توسط دولت چین شدند

وزارت کشور آلمان تأیید کرد که دیپلماتهای چینی در تلاش هستند تا بروکراتهای ارشد آلمانی را تحت تاثیر قرار دهند تا در مورد مدیریت شیوع ویروس کرونا توسط چین اظهار نظرهای مثبتی ارایه کنند.

دولت آلمان در پاسخ‌نامه ای که به مارگارت باوز، نماینده مجلس با اظهار به اینکه «ما می دانیم كه جمهوری خلق چین برای شنیدن نظرات مثبت از سوی مقامات آلمانی درباره مدیریت شیوع کووید-۱۹، تماس هایی برقرار كرده است» و می گوید كه دولت فدرال این خواسته ها را رعایت نمی كند.» از رد این درخواست‌ چینی‌ها توسط دولت فدرال خبر داد.

سفیر چین در برلین استدلال کرد که « این اطلاعات غلط و غیرمسئولانه است» و اظهار نظر دیگری هم نکرد.

روزنامه «دی‌ ولت» آلمان در هفته‌های اخیر این ادعا را مطرح کرد که در نامه‌ای که توسط وزارت امور خارجه آلمان به کلیه ادارات دولتی ارسال شده، به بروکرات‌های ارشد اخطار داده شده است که در راستای تبلیغات چین که در مورد مدیریت شیوع ویروس کرونا به راه انداخته است، اظهارات اظهار نظر نکنند.

همچنین، آژانس خبری رویترز گزارش داد، پکن سعی کرد از انتشار گزارش اتحادیه اروپا که مدعی بود دولت چین در پخش اطلاعات نادرست درمورد شیوع ویروس کرونا نقش دارد، جلوگیری کند.

در روزهای اخیر سند داخلی از اتحادیه اروپا به رسانه‌ها درز پیدا کرده بود که طبق آن، ناظران این اتحادیه معتقدند که میان دولت‌های ایران، روسیه و چین «هماهنگی سه جانبه‌ای برای انتشار اطلاعات نادرست» در مورد شیوع ویروس کرونا وجود دارد و این دولت‌ها اطلاعات را «دستکاری» می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا