آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

بازداشت سعید سلطانی و بابک کیومرثی در جلفا

بر اساس گزارشات رسیده، سعید سلطانی و بابک کیومرثی، فعالین مدنی آذربایجانی، امروز یکشنبه ۱۳ مهرماه در جلفا از سوی نیروهای امنیتی ایران بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده‌اند.

مامورین امنیتی با حمله به محل کار سعید سلطانی او را بازداشت و پس از آن با مراجعه به منزل این فعال مدنی، بدون ارایه مجوز قانونی منزل را مورد تفتیش قرار داده و لوازم شخصی آقای سلطانی را با خود برده‌اند.

همچنین در اقدامی مشابه نیروهای امنیتی ایران در جلفا، بابک کیومرثی، دیگر فعالین مدنی آذربایجانی در این شهر را نیز بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند.

روز سه‌شنبه ۸ مهرماه اولین موج بازداشت‌ها از سوی نیروهای امنیتی در تجمعی در پارک جیرال اردبیل بوقوع پیوست که طی آن دست‌کم ۱۲ نفر از فعالین مدنی و شهروندان ساکن اردبیل با ضرب و شتم بازداشت شدند.

شرکت کنندگان در این تجمع ضمن محکومیت حمایت تسلیحاتی و لجستیکی ایران از ارمنستان در خصوص ادامه اشغال قره‌باغ، حمایت خود را از نبرد آزادسازی قره باغ اشغالی اعلام کردند.

همچنین روز پنجشنبه ۱۰ مهرماه، در اعتراضاتی که با همین عنوان در شهرهای تورک‌نشین ایران برگزار شد ده‌ها تن از شهروندان و فعالین مدنی در شهرهای مختلف باضرب و شتم شدید بازداشت شدند که تاکنون به جز فعالین بازداشت شده در اورمیه و چند تن دیگر در خیاو (مشکین‌شهر)، دیگر بازداشت‌شدگان همچنین در بازداشت به‌سر می‌برند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا