آذربایجانایران

فعال ملی آزربایجانی صالح ملاعباسی بازداشت شد

صالح ملاعباسی فعال ملی آزربایجانی ساکن اهر، صبح امروز توسط مامورین امنیتی بازداشت شد.

بنا به گزارش رسیده، ساعت ۸:۱۵ صبح امروز مامورین امنیتی با رفتار غیر انسانی و مغایر قانون با بالا رفتن از دیوار خانه این فعال ملی با ایجاد رعب و وحشت در میان خانواده صالح ملاعباسی را دستگیر نموده‌اند.

به گزارش نزدیکان این فعال ملی، مامورین امنیتی در تماسی با منزل خواهری این فعال ملی خبر انتقال صالح ملاعباسی به زندان اهر را داده‌اند.

به نظر میرسد بازداشت این فعال ملی از بابت محکومیت سه ماه و یک روزه وی انجام پذیرفته است.

صالح ملاعباسی فعال ملی آزربایجانی، در شعبه‌ی ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ شهرستان اهر به ریاست قاضی خدیوی از بابت اتهام «نشر اکاذیب جهت تشویش اذهان عمومی» به سه ماه و یک روز حبس تعزیری محکوم شده بود.

ملاعباسی در تاریخ ۳۱ اردیبهشت، با قرار جلب دستگیر و با حضور در شعبه سوم دادیاری اهر، پس از تفهیم اتهام، با قرار وثیقه به طور موقت آزاد شده بود.

این فعال ملی همچنین در جریان اعتراضات سراسری در ایران، در تاریخ ۱۷مهرماه با هجوم مامورین امنیتی با ضرب و شتم دستگیر و به بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز منتقل شده بود. وی در تاریخ ۱۸ آبان با سپری نمودن ۱۷ روز اعتصاب غذا با قرار وثیقه به صورت موقت از زندان تبریز آزاد شد.

لازم به ذکر است، صالح ملاعباسی به دلیل فعالیت های مدنی توسط مامورین امنیتی بارها بازداشت شده و با اتهامات متفاوتی از سوی دادگاه‌های حکومت جمهوری اسلامی محکوم شده است. وی پیشتر در سال‌های ۸۵،۸۶،۸۷،۹۲،۹۴ توسط حکومت جمهوری اسلامی بازداشت شده است.

افزودنیست همسر و دختران این فعال ملی به دفعات در زمان دستگیری صالح ملاعباسی از طرف حکومت جمهوری اسلامی مورد آزار و اذیت قرار گرفته و در مواردی نیز بازداشت شده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا