سیاست

رزمایش مشترک روسیه، ایران و چین از فردا آغاز می‌شود

سخنگوی وزارت دفاع چین اعلام کرد که مسکو، تهران و پکن از فردا جمعه تا روز دوشنبه، رزمایش دریایی مشترکی را در «دریای عمان» برگزار خواهند کرد.

«وو قیان» سخنگوی وزارت دفاع چین امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که چین، روسیه و ایران از روز جمعه تا دوشنبه هفته آینده، رزمایش دریایی مشترکی را در دریای عمان انجام خواهند داد.

 

 

روزنامه «گلوبال تایمز» در صفحه توییتر خود در این خصوص گزارش کرد، سخنگوی وزارت دفاع چین در ارتباط با این رزمایش چهار روزه گفت که نیروی دریایی پکن در صدد است ناوشکن «شینینگ» را برای مشارکت در این رزمایش اعزام کند.

 

«سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ایران» نیز روز چهارشنبه چهارم دی ماه گفته بود، رزمایش مشترک ایران، چین و روسیه در آب‌های شمال «اقیانوس هند و دریای عمان» برگزار خواهد شد.

 

به گزارش آسوشیتدپرس، درپی تشدید تحریم‌های آمریکا، ایران به دنبال گسترش روابط و همکاری‌های نظامی خود با چین و روسیه است. در همین زمینه حضور ناوگان چینی و روسی در بنادر جنوبی ایران افزایش یافته است.

 

ابوالفضل شکارچی «سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ایران» درباره اهمیت برگزاری این رزمایش گفته بود: «اقیانوس هند و دریای عمان از مناطق کلیدی تجارت جهانی محسوب می‌شوند و کشورهای بسیاری در این مناطق تردد می‌کنند به همین جهت برقراری امنیت در این منطقه مهم و حیاتی است».

پیش از این، برخی رسانه ها از حرکت ناوگان دریایی چین و روسیه به سمت آب‌های ایران برای شرکت در رزمایش دریایی مشترک خبر داده بودند که طبق این گزارش‌ها، نیروی دریایی روسیه با سه فروند شناور شامل یک فروند فریگت کلاس Neustrashimyy با نام «Yaroslav Mudry»، یک فروند یدک‌کش با نام «Yevgeniy Khorov» و یک فروند تانکر سوخترسان با نام «Yel’nya» شرکت خواهد کرد.

 

در این گزارش‌ها همچنین اعلام شده بود که نیروی دریایی چین نیز با یک فروند ناوشکن کلاس Type 52D به نام Xining (شینینگ) در این رزمایش شرکت خواهد کرد.

 

.

.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا