ایرانسلامتی و زندگی

مقامات ایران با پنهانکاری و فریب و نابخردی، از عوامل مهم شروع سریع کورونا در ایران بودند

تنها پس از ۲۲ بهمن، و در آستانه برگزاری انتخابات مجلس بود که رژیم فاش ساخت بلایی به نام کورونا بر سر مردم ایران فرود آمده و هزاران نفر را مبتلا ساخته است. ولی حتی در آن روزها نیز، رژیم ایران درباره ابعاد کورونا به پنهانکاری روی آورد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی می نویسد که حکومت ایران همچنان به پنهانکاری و دروغ پردازی در مورد کورونا ادامه می دهد. این خبرگزاری آمریکایی، رژیم ایران را عامل اصلی شیوع سریع ویروس کورونا می داند که تا کنون جان حدود یک هزار نفر را گرفته و هزاران تن دیگر را مبتلا ساخته است.

آسوشیتدپرس در گزارش خود از جمله می نویسد که رژیم ایران، از افشای خبر بروز ویروس کورونا را از مردم پنهان داشت و در سالروز انقلاب ادعایی، میلیون ها نفر مردم را در سراسر ایران به خیابان ها آورد و با این کار موجب شیوع سریع ویروس گردید.

تنها پس از ۲۲ بهمن، و در آستانه برگزاری انتخابات مجلس بود که رژیم فاش ساخت بلایی به نام کورونا بر سر مردم ایران فرود آمده و هزاران نفر را مبتلا ساخته است. ولی حتی در آن روزها نیز، رژیم ایران درباره ابعاد کورونا به پنهانکاری روی آورد.

آسوشیتدپرس همچنین نوشت که رهبران ایران در مرحله نخست شیوع ویروس، آن را بسیار ناچیز و بی اهمیت توصیف کردند و این تصور را در مردم به وجود آوردند که حادثه مهمی رخ نداده و مشکلی بروز کرده که به زودی برطرف خواهد شد. به گفته آگاهان، همین شیوه بود که موجب شد مردم ایران برای حفظ تندرستی خود، به اقدامات احتیاطی لازم دست نزنند و نسبت به خطرات این ویروس، راه بی اعتنایی در پیش گیرند.

یادآوری می شود که خامنه ای در سخنان خود، کورونا را “آن بیماری کذایی” توصیف نموده و ادعا کرده بود که دشمنان رژیم ایران عمدا خطر بیماری را بزرگ جلوه می دهند تا موجب هراس مردم ایران گردند. برخی آخوندهای دولتی نیز گفته بودند که با خوردن چند گرم خاک اطراف مزار مقدسین شیعه، این بیماری درمان می شود.

به نوشته آسوشیتدپرس، دست اندرکاران رژیم ایران، تا مدتی پیش با بستن زیارتگاه های مذهبی در قم و مشهد مخالفت ورزیدند و این امر بر سرعت شیوع ویروس، به ویژه در این دو شهر مذهبی افزود.

این خبرگزاری آمریکایی در ادامه گزارش خود، همچنین نوشت: این واقعیت که مقامات حکومت ایران ادعا کردند که ویروسی به نام کورونا به ایران نرسیده و افراد بستری شده مبتلا به بیماری های ریوی و یا آنفلوآنزای شدید مبتلا هستند، یکی دیگر از عاملان شیوع گسترده کورونا در ایران بوده است. از آن جا که پزشکان و پرستاران و مردم عادی، این بیماری را به کورونا نسبت نمی دادند، هیچ گونه اقدامات احتیاطی نیز به عمل نیاورده بودند و این امر نیز به یکی از عوامل شروع سریع ویروس در سراسر ایران مبدل گردید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا