اجتماعیایران

فرمانده نیروی انتظامی: خودرو حریم خصوصی نیست و کشف حجاب در آن جرم است

اشتری گفت: «بار‌ها اعلام کرده‌ایم، خودرو حریم خصوصی نیست و کشف حجاب در آن، جرم محسوب می‌شود.»

 حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی ایران که در جمع ائمه جمعه این کشور سخنرانی می کرد، ادعا کرد؛ برخی به دنبال القای این موضوع هستند که در کشور ما امنیت وجود ندارد.

او با بیان اینکه نیروی انتظامی وظیفه برخورد با ناهنجاری‌ها را برعهده دارد، افزود: امروز برحسب کم کاری برخی دستگاه‌ها، شاهد افزایش این موضوع (ناهنجاری‌ها) در جامعه هستیم.

اشتری با اشاره به وظایف ۲۶ دستگاه در موضوع «عفاف و حجاب» گفت: «۳۰۰ مصوبه در شورای عالی انقلاب فرهنگی که به تصویب مقام معظم رهبری (مدظله العالی) رسیده است، وجود دارد و باید از این دستگاه‌ها سوال شود که در قبال تهاجم و شبیخون فرهنگی دشمن که رهبر معظم انقلاب چندین بار در این رابطه تذکر داده اند، چه کرده اند؟»

اشتری همچنین ادعا کرد که اقدامات سلبی و ایجابی ناجا در چهار ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

او در ادامه افزود؛ براساس قانون بی حجابی جرم است و بار‌ها اعلام کرده‌ایم، خودرو حریم خصوصی نیست و کشف حجاب در آن، جرم محسوب می‌شود، برهمین اساس طرح ناظر یک را راه اندازی کردیم که اثرات مثبتی نیز به همراه داشته است!

وی با اشاره به اینکه از ابتدای اجرای این طرح تاکنون، حدود ۳۰۰ هزار پیامک برای افراد متخلف ارسال شده که از این تعداد ۱۵۰ هزار نفر برای اخذ تعهد مراجعه کرده‌اند و با برخورد محترمانه از آن‌ها تعهد اخذ شده است، افزود: همچنین اعلام شده در صورت تکرار، خودرو آن‌ها توقیف و در مرحله بعد به مراجع قضائی معرفی خواهند شد.

اشتری افزود؛ کسانی که مخالف این طرح هستند دلیل مخالفت این افراد ارسال پیامک از سوی پلیس به یکی از بستگان آن‌ها بوده است!

بنا به ادعای حسین اشتری، «مبنای کار ناجا، همواره قانون بوده و هست و برخورد با پدیده بدحجابی نیز برخورد با بی قانونی محسوب می‌شود.»

او افزود: در برخورد با فساد نمی‌توانیم یک تنه وارد شویم و نیروی انتظامی گرچه در این میان تنها است، اما اعلام می‌کنیم ما کار خود را انجام خواهیم داد.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: متاسفانه در برخی بیمارستان‌ها، بانک‌ها و حتی برنامه‌های تلویزیونی، بدحجابی‌ها به مراتب بدتر از افرادی است که پلیس در خیابان‌ها با آن‌ها برخورد می‌کند.

اشتری با بیان اینکه برخی از افراد نیز هنگامی که با فرد متخلفی برخورد می‌شود، شروع به جوسازی علیه پلیس می‌کنند، گفت: این موضوع پذیرفتنی نیست، چون اگر تیغ مأمور ما کند شود، ضرر آن برای کل مردم و متدینین خواهد بود.

او اضافه کرد: موضوع حادثه پارک پردیسان تهران را بررسی کرده و به این نتیجه رسیدیم که مامور ما در چارچوب قانون، وظیفه قانونی خود را انجام داده که از او تقدیر کردیم.

فرمانده نیروی انتظامی ایران، در مورد ایجاد محدودیتها در فضای مجازی نیز گفت: «گرچه این فضا امروز یک نیاز در جامعه محسوب می‌شود، اما کم کاری برخی مسئولان سبب شده تا مشکلاتی در این فضا داشته باشیم.»

اشتری با اشاره به افزایش صددرصدی جرایم در فضای سایبر در سال جاری،گفت: امروز مدیریت این فضا، یک نیاز ضروری محسوب می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا