ایران

روحانی در دیدار با وزیر امور خارجه قطر: آمریکا هزینه سنگینی پرداخت خواهد کرد

حسن روحانی با ادعا بر اینکه جمهوری اسلامی ایران «هرگز» آغازگر هیچ تنشی نبوده که منجر به ناامنی در منطقه شود، اضافه کرد: در شرایط کنونی از کشورهای «دوست و همسایه» توقع داریم که با لحن صریح، آمریکا را در این «جنایت» محکوم کنند.

حسن روحانی عصر امروز شنبه در دیدار “احمدبن عبدالرحمن بن جاسم بن آل ثانی” معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر، درباره کشته شدن قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران در حمله پهپادی ایالات متحده اظهار کرد: مسوولیت تمام پیامدهای این «اقدام تروریستی» در منطقه به عهده آمریکا خواهد بود و در این زمینه هزینه سنگینی را پرداخت خواهد کرد.

 

 

رئیس جمهور ایران با ادعا بر اینکه جمهوری اسلامی ایران هرگز آغازگر هیچ تنشی نبوده که منجر به ناامنی در منطقه شود، اضافه کرد: آنچه باعث تنش و تشنج در منطقه در سالهای اخیر بوده «اقدامات نابخردانه» آمریکاست.

 

روحانی با اشاره به تشییع جنازه امروز قاسم سلیمانی در عراق، افزود: امیدوارم تشییع باشکوهی که در ایران انجام خواهد شد، آمریکا را متوجه سازد که چه خطای بزرگی را مرتکب شده است!

 

او در ادامه بیان کرد: «در شرایط کنونی از کشورهای دوست و همسایه توقع داریم که با لحن صریح، آمریکا را در این جنایت محکوم کنند چرا که آمریکا یک فرمانده بزرگ نیروهای مسلح ایران را در کشور دیگری با جنایت‌بارترین شکل به شهادت رسانده است. امیدوارم همه با صدای واحد تروریزم دولتی را محکوم کنیم و کشورهای منطقه وحدت، انسجام و تفاهمات خود را بیشتر از گذشته تقویت کنند.»

 

حسن روحانی گفت: «زمانی که قطر در شرایط محاصره قرار گرفته بود ایران در آن شرایط در کنار دولت و ملت قطر بود و باز هم کنار شما خواهیم بود و امیدواریم توافقاتی که با امیر قطر در مالزی داشتیم، هر چه سریع‌تر عملیاتی و اجرایی شود.»

 

.

.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا