ایرانخاورمیانهسیاست

عربستان سعودی: یک مین دریایی ساخت ایران در دریای سرخ منهدم شد

ائتلاف نظامی عربی به رهبری عربستان سعودی روز دوشنبه ۳ خرداد گفت یک مین‌دریایی از نوع «صدف» ساخت ایران را در جنوب دریای سرخ کشف و منهدم کرد.

ائتلاف نظامی عربی به رهبری عربستان سعودی برای حمایت از دولت قانونی یمن روز دوشنبه ۳ خرداد اعلام کرد یک مین‌دریایی از نوع «صدف» ساخت ایران را در جنوب دریای سرخ کشف و منهدم کرده است.

این ائتلاف تاکید کرد که اقدام حوثی‌ها به کارگذاری مین‌های دریایی با کمک ایران، خطری برای دریانوردی بین‌المللی و تجارت جهانی است.

ائتلاف عربی، تا کنون ۲۵۰ مین دریایی حوثی‌ها را کشف و منهدم کرده است.

ائتلاف عربی برای حمایت از دولت قانونی یمن، همچنین، روز دوشنبه ۳ خرداد اعلام کرد، یک حمله قریب الوقوع تروریستی که حوثی‌ها با یک قایق بمب‌گذاری شده در جنوب دریای سرخ تدارک دیده بودند، را خنثی کرده است.

فرماندهی نیروهای مشترک ائتلاف همچنین در بیانیه‌ای از رهگیری و انهدام یک پهپاد انفجاری که توسط شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت ایران به سوی پادشاهی عربی سعودی پرتاب شده بود، خبر داد.

فرماندهی ائتلاف در این بیانیه تأکید کرد، شبه‌نظامیان حوثی از توافق استکهلم به عنوان چتری برای انجام حملات خصمانه از بندر الحدیده استفاده می‌کنند.

ائتلاف عربی افزود، حوثی‌ها با اقدامات تروریستی خود، فعالیت کشتیرانی و حرکت حمل و نقل تجارت جهانی در دریای سرخ را تهدید می‌كنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا