آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

ثبت دهها گرافیتی در شهر تبریز؛ «بیر – بیر توتولساق دا میلیون-میلیون آرتاجاییق»

جمعی از فعالین مدنی آذربایجانی با ثبت گرافیتی‌های متعددی در سطح شهر تبریز، اعتراض خود نسبت به بازداشت فعالین آذربایجانی را نشان دادند.

جمعی از فعالین مدنی آذربایجانی طی روزهای گذشته با ثبت گرافیتی‌های متعددی در سطح شهر تبریز، اعتراض خود نسبت به بازداشت فعالین آذربایجانی را نشان دادند.

«بیر – بیر توتولساق دا میلیون- میلیون آرتاجاییق»؛ عنوان متنی است که همراه با تصاویر برخی از  بازداشت شدگان اعتراضات دوم مرداد آذربایجان در دیوارهای شهر در قالب گرافیتی به تصویر کشیده شده است.

گفتنی است با وجود سپری شدن دو هفته از اعتراضات دوم مرداد آذربایجان، کماکان بسیاری از فعالین و معترضین در بازداشت نیروهای امنیتی هستند و علی رغم آزادی تعدادی از فعالین بازداشت شده برخی حتی امکان تماس با خانواده و اطلاع‌رسانی دقیق از وضعیت شان را نداشته اند.

در پی انتشار فراخوانی جهت برگزاری تجمعات در شهرهای آذربایجان و تهران به منظور حمایت از اعتراضات مردم احواز، مردم تبریز روز شنبه ۲ مرداد علی‌رغم جو شدید امنیتی موفق به برگزاری تجمع اعتراضی در مرکز شهر شدند.

همچنین، در شهرهای‌ مختلف‌ آذربایجان‌ بخصوص در تبریز، اورمیه‌، اردبیل، زنجان، مرند، مشگین‌شهر (خیاو) و شهرک گلستان تهران جو‌ شدید‌ امنیتی‌ حاکم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا