اجتماعی

کانادا بار دیگر خواهان ارسال جعبه‌ سیاه هواپیمای ساقط شده به اوکراین یا فرانسه شد

وزیر امور خارجه کانادا بار دیگر بر ارسال جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی که توسط پدافند سپاه پاسداران مورد هدف قرار گرفته را تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، فرانسوا فیلیپ شامپانی، وزیر امور خارجه کانادا گفت که درباره موضوع فرستادن جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی با محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران گفتگو  کرده است.

 

 

آقای شامپانی در حاشیه یک سمینار دولتی درباره دیدار خود با ظریف توضیح داد: من موضع کانادا را مبنی بر این که جعبه‌های سیاه باید در اسرع وقت یا به اوکراین یا به فرانسه، جایی فرستاده شود که تخصص [آشکارسازی] آن وجود داشته و به طریقی شفاف انجام شود، تاکید کردم.

هواپیمای مسافربری نوع بوئینگ 737 متعلق به شرکت هواپیمای اکراین بامداد چهارشنبه 9 ژانویه پس پرواز از فرودگاه بین المللی «امام خمینی» تهران به مقصد کی‌ایف پایتخت اوکراین ساعاتی پس از حملات موشکی سپاه پاسداران ایران به پایگاه نظامی آمریکا در عین الاسد عراق سقوط کرده و تمام 176 سرنشین آن جان باختند.
ستاد کل نیروهای مسلح ایران صبح شنبه یازدهم ژانویه، با صدور اطلاعیه‌ای اعتراف کرد که هواپیمای مسافربری اوکراینی بر اثر اصابت موشک ضد هوایی سپاه پاسداران این کشور ساقط شده و علت فاجعه را «خطای انسانی» ذکر کرد.

وزیر خارجه کانادا تصریح کرد که وی، ایران را با عملکردش قضاوت می‌کند نه با حرف‌هایش.

این اظهارات وزیر خارجه کانادا در پی این مطرح می‌شود که حسن رضایی فر، مدیرکل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری در ایران، گفته بود کشور وی قصد دارد جعبه های سیاه را فعلاً نگه دارد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا