آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

بی‌خبری از احمد یاوری، فعال مدنی آذربایجانی در تبریز

بر اساس گزارشات رسیده احمد یاوری، فعال مدنی آزربایجانی ساکن تبریز از ظهر روز سه‌شنبه  ۱۵مهرماه در این شهر ناپدید شده است.

خانواده احمد یاوری اعلام کرده اند از ظهر دیروز سه‌شنبه  ۱۵مهرماه او به تماس های تلفنی خانواده‌اش پاسخ نداده و  هیچگونه تماسی برقرار نکرده است.

با ادامه بی‌خبری، احتمال بازداشت این فعال مدنی توسط نهادهای امنیتی ایران قوت گرفته است. چرا که پس از برگزاری راهپیمایی اعتراضی به حمایت ایران از ارمنستان، این فعال مدنی توسط اداره اطلاعات تبریز چندین بار احضار و تهدید شده بود.

عصر روز پنجشنبه ۱۰ مهرماه، در جریان اعتراضات به ارسال و انتقال سلاح به ارمنستان از سوی ایران، شمار زیادی از فعالین مدنی آذربایجانی در شهرهای مختلف توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند.

این اعتراضات در پی انتشار فراخوانی صورت گرفت که اخیرا در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و از مردم خواسته بود تا برای اعتراض به ارسال و انتقال سلاح از ایران به ارمنستان و همچنین حمایت از جمهوری آذربایجان در نبرد آزادسازی قاراباغ عصر روز پنجشنبه ۱۰ مهرماه در تهران، تبریز، اورمیه، اردبیل، زنجان و سایر شهرهای تورک‌نشین حضور به‌هم رسانند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا