ایرانجهانسیاست

فرمانده سنتکام: ایران “بزرگترین تهدید برای ثبات در خاورمیانه” است

کنت مک‌کنزی، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) روز سه شنبه ۱۸ خرداد ایران را "بزرگترین تهدید برای ثبات در خاورمیانه" خواند.

کنت مک‌کنزی، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) روز سه شنبه ۱۸ خرداد ایران را “بزرگترین تهدید برای ثبات در خاورمیانه” خواند و گفت كه حضور آمریكا در خاورمیانه -از جمله كشتی ها، نیروی هوایی و قابلیت های دفاع موشك بالستیك- ایران را از اقدام در منطقه باز می‌دارد.

مک کنزی گفت، گروه های شبه نظامی وابسته به ایران به حملات خود در عراق با هدف فشار بر نیروهای آمریکایی که به عنوان بخشی از تلاش های ضد داعش در آنجا حضور دارند، ادامه می دهند. وی گفت، آخرین تاکتیک آنها استفاده از پهپادهای کوچک برای حمله به پایگاه های عراق بوده است.

مک کنزی گفت:  “آنها به این روش متوسل شده اند زیرا نتوانسته اند دولت عراق را مجبور به روی‌گردانی از ما بکنند. بنابراین فشار سیاسی برای آنها مثر نبوده است، اکنون آنها به رویکرد تهاجمی روی آورده اند. و این بسیار نگران کننده است.”

مک کنزی همچنین گفت، چین و روسیه نیز به دنبال نفوذ بیشتر در خاورمیانه هستند.

وی گفت چین برای افزایش نفوذ خود از “تله های بدهی استثماری”، ابتکار عمل کمربند و جاده و واکسن کرونا استفاده می‌کند.

مک کنزی روسیه را نیز “به همان اندازه مختل کننده” در خاورمیانه توصیف کرد. به گفته مک‌کنزی، روسیه تلاش می کند با پیشنهاد میانجیگری در درگیری های منطقه ای، فروش اسلحه یا اقدامات دیگر، خود را به عنوان “گزینه ای برای غرب” معرفی کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا