ایران

شش بیمار مشکوک به آبله میمون در ایران شناسایی شد

وزارت بهداشت ایران از شناسایی شش بیمار مشکوک به آبله میمون در کشور خبر داد.

ابراهیم قادری، رئیس اداره بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت روز شنبه، هفتم خرداد ضمن اعلام این خبر گفت که از موارد شناسایی‌شده، ۵ نفر مشمول نمونه‌گیری شده‌اند و نتیجه آزمایش ۳ نفر از آن‌ها منفی بوده است.

آقای قادری در ادامه گفته است که موردی از ابتلا به آبله میمون در داخل کشور تاکنون گزارش نشده و با توجه به موارد ابتلا به این بیماری در برخی از کشورهای اروپایی، بیماریابی از مرزها آغاز شده است.

به گفته رئیس اداره بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، قرنطینه و نمونه‌گیری شامل افرادی می‌شود که مواردی چون تب و بثورات (عفونت‌های) پوستی در آن‌ها مشاهده شود.

آبله میمون، یک بیماری مسری و عفونی است که پس از حدود چهار دهه دوباره از سال ۲۰۱۷ در مناطق غربی و مرکزی قاره آفریقا ظاهر شد. این بیماری از طریق تماس مستقیم با فرد بیمار و یا وسایل شخصی نظیر رختخواب یا حوله که با پوست بیماران تماس داشته به افراد دیگر منتقل می‌شود.

طی هفته‌های اخیر مواردی از ابتلا به این بیماری در آمریکای شمالی، اروپا، استرالیا و اسرائیل شناسایی شده است. آمارهای رسمی نشان می‌دهد که تاکنون حدود ۳۰۰ نفر در۲۰ کشور جهان به این بیماری مبتلا شده‌اند.

مسئول بخش «آمادگی برای مقابله با بیماری‌های عفونی» سازمان بهداشت جهانی روز جمعه ششم خرداد درباره شیوع سریع این بیماری در جهان هشدار داده و از مقامات کشورها خواسته بود که اطلاعات مربوط به ذخایر واکسن خود را با اين سازمان به اشتراک بگذارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا