ایران

هشدار مجدد دونالد ترامپ به ایران

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا بار دیگر تاکید کرد کشورش اجازه هدف قرار دادن «مراکز فرهنگی» ایران را دارد.

به گزارش آسوشیتدپرس، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بار دیگر تاکید کرد: کشورش اجازه هدف قرار دادن مراکز فرهنگی ایران را دارد.

 

 

این در حالی است که ترامپ، پیشتر طی پیامی در حساب توئیتر خود به تهدید نظامی ایران پرداخته و اعلام کرد: در صورتی که ایران اهداف یا اشخاص آمریکایی را هدف قرار دهد، پاسخ واشنگتن سریع و «غیرمتناسب» خواهد بود.

 

وی همچنین تصریح کرد که او مجبور نیست از لحاظ قانونی اظهارات و مواضع رسانه‌ای اش را به کنگره توضیح دهد، اما با این وجود دولت وی این موضوع را به کنگره ابلاغ کرده است.

پرزیدنت ترامپ صبح روز یکشنبه نیز اعلام کرده بود در صورتی که ایران به کشته شدن قاسم سلیمانی پاسخ دهد، واشنگتن 52 نقطه مهم ایران را هدف قرار می‌دهد.

گفتنی است بامداد روز سوم ژانویه 2020 خودروی حامل قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس سپاه پاسداران ایران و ابومهدی المهندس، جانشین فرمانده حشدالشعبی و چند عنصر دیگر این گروه بر اثر حمله پهپاد آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد کشته شدند.

وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا «پنتاگون» اعلام کرد که این حمله هوایی به دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهور و فرمانده کل قوای این کشور صادر شده است.

 

علی خامنه‌ای، رهبر ایران نیز در واکنش به این حمله گفت: “انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون او و دیگر شهدای حادثه‌ فوق آلودند‌‍‍”.

 

به دنبال این حادثه، تنش میان دو طرف بالا گرفته و بسیاری از کشورها نسبت به تشدید درگیری‌ها در منطقه ابراز نگرانی کرده‌اند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا