ایران

خامنه‌ای: هر کس به ایران و امنیت آن علاقه‌مند است باید در انتخابات شرکت کند

رهبر ایران با اشاره به اینکه در کشور مشکلات و گرفتاری هایی وجود دارد، اضافه کرد: ممکن است کسی از بنده خوشش نیاید اما اگر ایران را دوست دارد، باید به پای صندوق رأی بیاید. او افزود: با وجود همه مشکلات، مردم به دلیل آنکه در انتخابات موضوع آبروی نظام و امنیت کشور در میان است، به میدان خواهند آمد.

علی خامنه‌ای رهبر ایران امروز (چهارشنبه) در دیدار با گروهی از مردم این کشور با اشاره به اینکه در کشور مشکلات و گرفتاری هایی وجود دارد، اضافه کرد: اما با وجود این مشکلات، مردم به دلیل آنکه در انتخابات موضوع آبروی نظام و امنیت کشور در میان است، به میدان خواهند آمد.

 

او ادامه داد: البته نظام اسلامی علاوه بر مردمی بودن، دینی نیز هست و بر همین اساس مردم سالاری در ایران «مردم سالاری اسلامی» است.

رهبر ایران افزود: «برگزاری پرشور انتخابات و حضور همگانی مردم در پای صندوق های رأی، تضمین کننده امنیت کشور خواهد بود زیرا دشمنان از پشتوانه مردمی نظام بیش از امکانات تسلیحاتی آن هراس دارند.»

او تصریح کرد: در قضاوت ناظران بین المللی نسبت به هر کشور، مسائلی نظیر میزان حضور مردم در انتخابات و … تأثیرگذار است، بنابراین شرکت انبوه مردم در انتخابات مجلس از این زاویه نیز کاملاً ضروری است.

علی خامنه‌ای بدون اشاره به رد صلاحیتهای گسترده کاندیداها توسط شورای نگهبان و نظارتهای استصوابی از سوی نهادهای وابسته به وی، افزود: بخصوص هنگامی که مردم افراد شایسته را برگزینند، راههای تازه و چاره اندیشی های جدید در روند حل مشکلات کشور و مردم پدیدار می شود.

او مدعی شد که انتخابات در ایران جزو سالم‌ترین انتخابات در جهان است و خطاب به منتقدین اضافه کرد: «وقتی شما به دروغ می گویید این انتخابات مهندسی شده و یا اینکه انتخابات نیست انتصابات است، مردم دلسرد می شوند.»

او بدون اینکه نام شخصی را عنوان کند گفت: «چگونه است که انتخابات وقتی به نفع شما است صحیح و متقن است اما وقتی به نفع شما نیست انتخابات خراب است.»

خامنه‌ای اظهار داشت: «ممکن است کسی از بنده خوشش نیاید اما اگر ایران را دوست دارد، باید به پای صندوق رأی بیاید، بنابراین هرکس به ایران علاقه‌مند است و امنیت کشور، حل شدن مشکلات و گردش صحیح نخبگانی را دوست دارد، در انتخابات شرکت کند.»

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا