جهانسلامتی و زندگی

ترکیه کمک های پزشکی به آمریکا ارسال کرد

یک هواپیمای باری نظامی حامل کمک های پزشکی امروز از آنکارا به ایالات متحده، جایی که گسترده‌ترین شیوع کروناویروس در آن بوقوع پیوسته،حرکت کرد.

دیوید استپفورد، سفیر آمریکا در آنکارا امروز ۹ اردیبهشت گفت: «به نمایندگی از طرف دولت ایالات متحده، از متحدمان در ناتو، برای کمک های مالی سخاوتمندانه و تجهیزات پزشکی و دیگر وسایل ضروری که امروز فرستاد سپاسگزارم»

رسانه‌های ترکیه اعلام کردند که به دستور رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه، به منظور مبارزه با ویروس کرونا و در حمایت از ایالات متحده، کشوری که بیشترین آسیب را از این همه‌گیری دیده، ماسک جراحی، طلق محافظ صورت، ماسک N۹۵ و بسیاری از منابع بهداشتی پیشگیرانه از جمله لباسهای حفاظطی ارسال کرد.

مواد تهیه شده توسط وزارت دفاع و بهداشت ترکیه در هواپیماهای باری غول پیکر نوع A 400M بارگیری شد.

بر روی بسته‌های این کمک‌ها که از پایگاه نظامی اتی‌مسقوت به مقصد آمریکا حرکت کرد علاوه بر لوگوی ریاست جمهوری، شعری از مولانا به زبان ترکی و انگلیسی نوشته شد: «امیدهای زیادی در پشت ناامیدی وجود دارد. پشت تاریکی، خورشید های بسیاری وجود دارد.»

هواپیمای باری 400M متعلق به نیروهای مسلح ترکیه قبلاً نیز کمک هایی را به ایتالیا، اسپانیا، مقدونیه، مونته نگرو، صربستان، بوسنی و هرزگوین، کوزوو، انگلیس و سومالی حمل کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا