خاورمیانه

رجب طیب اردوغان: ۲۵۰ هزار پناهجو از ادلب به سوی ترکیه می‌آیند

رئیس‌جمهور ترکیه با اشاره به این که ترکیه در 81 استان خود از 5 میلیون پناهجو، از جمله 4 میلیون سوری میزبانی می‌کند، افزود: به احساسات بشردوستانه کسانی که با پذیرش خارجی‌ها مخالف می‌کنند نمی‌توان اعتماد کرد.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه طی سخنانی در «سمپوزیوم شهر و امنیت» در کاخ بش‌تپه آنکارا گفت: ادامه حملات در «منطقه کاهش تنش ادلب» باعث گسیل 200 تا 250 هزار پناهجوی سوری به سوی مرزهای‌ ترکیه شده است.

 

 

وی افزود: با اتخاذ برخی تدابیر تلاش می‌کنیم مانع ورود آنان به ترکیه شویم، اما این اقدام آسانی نیست، چون در اینجا با انسان‌ها مواجه هستید.

 

رئیس‌جمهور ترکیه در ادامه سخنان خود همچنین اظهار داشت:

«به احساسات بشردوستانه کسانی که با پذیرش خارجی‌ها مخالف می‌کنند، نمی‌توان اعتماد کرد. ترکیه در 81 استان خود از 5 میلیون پناهجو، از جمله 4 میلیون سوری میزبانی می‌کند.

شهرهای اروپایی که گفته می‌شد نماد قانونمندی، آزادی و انتظام هستند، ناگهان به زندان باز تبدیل شدند. به اندازه ارزشی که برای شهروندان و پناهجویان قائل می شوید، امنیت خواهید داشت.

غرب روزهای خوب را سپری می‌کند و مصائب بزرگتری در انتظارش است. تمامی کارتل‌های مواد مخدر که تهدید امنیتی به شمار می‌روند، با گروه‌های تروریستی در منطقه ما همکاری می‌کنند.

نمی‌توان صداقت حامیان گروه‌هایی را که قصد ایجاد آشوب در شهر استانبول ترکیه را دارند اما نسبت به معترضین در پاریس، لندن، برلین و نیویورک بی‌تفاوت هستند، باور کرد».

 

.

.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا