ایران

قائم مقام نظام پزشکی تهران استعفا کرد

مأموران امنیتی ایران به اعضا و کارکنان معترض سازمان نظام پزشکی نیز رحم نکردند و با گاز اشک‌آور و خشونت تمام به تجمع آن‌ها در مقابل ساختمان نظام پزشکی حمله کرده و عده‌ای را بازداشت کردند. قائم‌ مقام نظام پزشکی تهران استعفا کرد.

گروهی از پزشکان، اعضا و کارکنان سازمان نظام پزشکی که پیش از این با انتشار فراخوانی خواهان برگزاری تجمعی اعتراضی در روز چهارشنبه چهارم آبان شده بودند، این تجمع را صبح چهارشنبه بالاتر از ساختمان نظام پزشکی تهران در خیابان امیرآباد شمالی برگزار کردند.

به دنبال آغاز این تجمع، شعارهایی همچون «مرگ بر خامنه‌ای» و «توپ تانک فشفشه، آخوند باید گم بشه!» سر داده شد.

دقایقی بعد ده‌ها نفر از نیروهای امنیتی و لباس شخصی به این تجمع پزشکان حمله و به سوی آنان گاز اشک‌آور شلیک کردند. آنها چند تن از پزشکان حاضر در این تجمع را هم با خشونت بازداشت کردند.

در واکنش به حمله نیروهای امنیتی به این تجمع، محمد رازی، قائم مقام سازمان نظام پزشکی تهران از سمت خود استعفا کرد.

او به خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا) گفت دلیل استعفایش «عدم احترام به جامعه پزشکی» و «هتک حرمت به پزشکانی» است که قصد برگزار کردن تجمع مسالمت‌آمیز در این سازمان را داشتند.

رازی همچنین گفت: «دلیل دیگر این استعفا تعدی به خانه پزشکان و امنیتی کردن فضای اطراف سازمان نظام پزشکی و دانشگاه بود.»

قائم مقام مستعفی سازمان نظام پزشکی تهران تأکید کرد: «نه تنها اجازه برگزاری تجمع را ندادند بلکه درهای سازمان نظام پزشکی را بسته و اجازه ورود به پزشکان را هم ندادند. در زمان اعتراض بنده به برخورد توهین‌آمیز با یکی از پزشکان حاضر و درخواست از آنها برای رها کردن ایشان، به من هم بی‌احترامی شد.»

رازی گفت که «دامنه بی‌احترامی‌ها» به رئیس نظام پزشکی تهران بزرگ هم رسیده و زمانی که سید مؤید علویان صدر در حال صحبت کردن و دعوت افراد به‌ آرامش بوده، به او هم «اسائه ادب» شده است.

تجمع اعضا و کارکنان سازمان نظام پزشکی اما در حالی برگزار شد که روز گذشته، سه‌شنبه سوم آبان، علویان صدر، رئیس هیأت مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ، با انتشار بیانیه‌ای، پزشکان را از برگزاری چنین تجمعی پرهیز داده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا