آذربایجانایرانمقالات

بازی کودکانه سرویس‌های اطلاعاتی رژیم ایران علیه حرکت ملی آزربایجان

گروه تروریستی حسینیون که مرکز آن در شهر قم است ویدئویی منتشر کرده است که گویا چند صدای کارکنان سرویس‌های اطلاعاتی آزربایجان را کشف کرده است که به چند شهروند آزربایجان جنوبی پیشنهاد می‌دهند که در ازای دریافت پول در خیابان‌های تبریز شعار بنویسند و یا پرچم نصب کنند.

ولی ویدئو به حدی ناشیانه است که بر هر شخص غیر متخصصی معلوم می‌شود که این ویدئو در استودیو گروه تروریستی حسینیون کار شده است.

در ویدئو صدای دو شخص شنیده می‌شود که با لهجه آزربایجان شمالی صحبت می‌کنند و به اشخاصی پیشنهاد پول می‌دهند تا در آزربایجان جنوبی شعار بنویسند و یا پرچم نصب کنند تا بعداً به حساب آنها پول واریز کنند.

– از کجا معلوم که این صداها متعلق به خود تروریست‌های حسینیون نیست؟!

– هیچ سرویس امنیتی چنین مکالمات حساسی را توسط یک پیام رسان عادی نمی‌فرستد که در گوشی طرف مقابل باقی بماند و سپس به افراد دیگر و یا ارگان‌های امنیتی قابل انتقال باشد. شهروندان عادی در زندگی روزمره چنین ریسکی نمی‌کنند چه برسد به سرویس‌های اطلاعاتی!

– همه می‌دانند انتقال پول به شماره حساب شخصی در هر کشوری به راحتی قابل کشف و پیگیری است. کدام سرویس امنیتی چنین کار کودکانه‌ای انجام می‌دهد؟!

به روشنی مشخص است که هدف پرونده سازی برای فعالین حرکت ملی در آزربایجان جنوبی و ایجاد جو روانی بر علیه فعالین تورک است که با پیمانکاری گروه تروریستی حسینیون انجام می‌شود و رسانه‌های جریان فاشیستی ایرانشهری آنرا با آب و تاب منتشر می‌کنند.

جالب است که مجری ویدئو مزبور چند روز پیش در تلوزیون دولتی ایران مشغول فرافکنی علیه ملت تورک آزربایجان بود که معلوم می‌شود این فرد و جریان تروریستی که منسوبش می‌باشد در ایران از پشتوانه ارگان‌های دولتی برخوردار است.

سالهاست که خیابان‌های شهرهای آزربایجان شاهد فعالیت‌های میدانی فعالین تورک است و در حال حاضر خصوصاً در شبکه‌های اجتماعی موج بزرگی از فعالیت‌های ملی‌گرایانه ملت تورک در آزربایجان جنوبی و مناطق دیگر ایران در جریان است. اینکه تصور شود چنین جریان فکری بزرگی با پرداخت پول توسط سرویس‌های امنیتی قابل ایجاد است تلاشی ساده‌لوحانه و مذبوحانه برای پاک کردن صورت مسئله است.

جریان ایرانشهری جوابی برای مسئله تورک در ایران ندارد همچنانکه ظرفیت پاک کردن صورت آنرا هم ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا