ایران

سهمیه‌بندی فروش در مراکز دولتی؛ قیمت مرغ به ۱۰۰ هزار تومان رسید

در پی تداوم افزایش قیمت مواد غذایی، قیمت مرغ در بازار از ۱۰۰ هزار تومان عبور کرده است و مراکز دولتی نیز مرغ را در محدوده ۸۰ هزار تومان به صورت محدود و سهمیه‌بندی عرضه می‌کنند.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار در یک برنامه تلویزیونی در واکنش به افزایش قیمت‌ها در بازار کفت که «وزارت جهاد کشاورزی وعده داده مشکل صف‌های میادین برای مرغ حل می‌شود و در سطح شهر هم قیمت پایین می‌آید.»

ایوب فصاحت از «تدابیر» مراکز دولتی عرضه مرغ خبر داده و گفته که «حداکثر ۳ مرغ با قیمت کیلویی ۷۶ هزار تومان در میادین به مردم تحویل داده می‌شود.»

در پی تلاطم قیمت‌ها در بازار رسانه‌های ایران چهارشنبه ۱۵ آذر ماه نیز از افزایش شدید قیمت تخم مرغ خبر داده بودند.

بنابر اعلام منابع خبری در ایران قیمت بسته ۲۰ عددی تخم مرغ در روز ۱۵ آذر ۱۴۰۲ صد و ده هزار تومان اعلام شده بود.

در همان روز روزنامه‌ همشهری نیز در گزارشی میدانی به موضوع گرانی‌ها پرداخته و نوشته بود که قیمت «ماهی تن» در برخی برندها از ۱۰۰هزار تومان هم گذشته است.

در گزارش روزنامه همشهری آمده بود که از میان محصولات کنسروی، تن ماهی ساده به همراه رب‌گوجه فرنگی تنها محصولاتی به شمار می‌رفتند که تا مرداد ماه امسال مشمول نرخ‌گذاری پیشینی بودند.

یک مقام صنفی نیز از تغییرات اساسی در رویکرد دولت در تنظیم بازار خبر داده و گفته بود که تن ماهی از قیمتگذاری دولتی خارج شد؛ رب گوجه فرنگی هم به زودی گران می‌شود.

نایب‌رئیس هیأت‌مدیره صنایع کنسرو کشور تاکید کرده بود که طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور، تن ماهی و رب‌گوجه فرنگی در گروه ۴ کالایی قرار گرفتند که بر این اساس صنایع غذایی می‌توانند راسا برای قیمتگذاری این اقلام اقدام کنند.

قیمت کالا و خدمات در حالی روند رو به رشد خود را ادامه می‌دهد که دولتی‌ها مدعی کاهش نرخ تورم و کنترل افزایش قیمت‌ها هستند.

احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد جمهوری اسلامی روز چهارشنبه ۱۵ آذرماه گفته بود: «ان شاءالله بتوانیم تا پایان سال همین ثبات قیمت‌ها و کاهش تورم نسبت به سال گذشته را داشته باشیم.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا