خاورمیانهسیاست

جریان صدر عراق: هدف از تجمع دربرابر سفارت آمریکا پایان دادن به تظاهرات اصلاح طلبانه ملت است

نماینده جریان صدر عراق تصریح کرد، شواهدی وجود دارند که نشان می‌دهند هدف از اعتراضات در مقابل سفارت آمریکا در بغداد پایان دادن به تظاهرات اصلاح‌طلبانه مردمی است.

صحفه «محمد صالح العراقی» در شبکه اجتماعی فیسبوک که بازتاب دهنده مواضع «سید مقتدی صدر» است با انتشار بیانیه‌ای به حوادث امروز در اطراف سفارت آمریکا در بغداد واکنش نشان داد.

 

 

 

در این پیام آمده است: امروز عراق یکسر میدان تظاهرات و میدان آتش زدن سفارت‌خانه‌ها و هیئت های دیپلماتیک شده انگار تنها کشور دنیاست که سفارت‌خانه و هیئت دیپلماتیک دارد.

 

العراقی تأکید کرده که «نباید فراموش کرد که همه سیاستمداران در پیدا و پنهان از هر گروهی با «اشغالگران» دیدار داشتند به جز صدر».

 

وی تأکید کرده که «تا جایی که می‌دانم، به‌خصوص از برخی سران شبه‌نظامیان ازبرابر سفارت شنیده‌ام که می‌گویند این سفارتخانه مرکز واقعی حمایت از “باند”هاست و منظورشان تظاهرات‌کنندگان است و این نشان می‌دهد که هدف از این تظاهرات پایان دادن به تظاهرات اصلاح‌طلبانه مردم عراق است».

 

محمد صالح العراقی در ادامه از تظاهرات‌کنندگان خواسته که به حالت مسالمت‌آمیز تظاهراتشان ادامه دهند و از هرگونه برخورد با این گروه خودداری کنند و «اگر دیدند که منطقه خضراء به روی آنان باز و به روی تظاهرات‌کنندگان مسالمت‌جو بسته است» ناراحت نشود «چون شما امروز بر دروازه‌های آنید و فردا ملت در آن خواهد بود».

 

او افزوده منظور از فردایی که ملت در منطقه خضراء باشد فردای انتخاباتی است که «حکما و عقلا» بدان فراخوانده‌اند و با قانون منصفانه مقدمه پایان فساد و دسته‌بندی خواهد بود.

 

وی تأکید کرده که «از دروازه انتخابات با دست پر وارد منطقه خضراء خواهید شد، که فساد آخرین نفس‌هایش را می‌کشد».

 

.

.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا