آذربایجانایران

فرار مهاجمان مسلح کُرد از آواجیق ماکو با اسکورت ماموران ایران

پس از اعتراض شدید و هشدار اهالی منطقه آواجیق ماکو برای مقابله با دستجات مسلح کُرد، این مهاجمین مسلح با اسکورت ماموران نظامی - امنیتی ایران از ییلاقات مردم آواجیق فرار کردند.

چند روز پیش این مهاجمان مسلح کُرد با هدف تصرف، به ییلاقات تورک های منطقه آواجیق ماکو هجوم بردند و به روی مردم منطقه آتش گشودند که بر اثر آن ۳ شهروند تورک جان خود را از دست دادند و شمار دیگری زخمی شدند.

این اقدام تروریستی خشم مردم منطقه را برانگیخت و به دنبال بالا گرفتن اعتراضات «محمد علیپور رحمتی» نماینده ماکو به همراه شماری از نیروهای نظامی امنیتی ایران برای فرونشاندن خشم اهالی آواجیق، عازم منطقه شدند. مردم منطقه به مسئولان ایران هشدار دادند که اگر دولت با این تروریست‌ها برخورد جدی انجام ندهد، خودشان با به‌دست گرفتن سلاح وارد میدان شده و مقابل تروریست‌ها خواهند ایستاد.

به دنبال اعتراضات گسترده مردم آزربایجان، عصر دیروز دستجات مسلح و افراطی کُردی از منطقه خارج شدند. جالب اینکه این دستجات مسلح به جای دستگیری و محاکمه شدن، با اسکورت نیروهای نظامی – امنیتی ایران از آواجیق خارج شدند. شهروندان آزربایجانی خواستار بازداشت و محاکمه این مهاجمان مسلح و قاتلین ۳ شهروند تورک هستند.

حکومت ایران و سپاه پاسداران روابط گسترده ای با قاچاقچیان کُرد و گروههای مافیایی – تروریستی کُردی دارند. ایران از این تبهکاران در ترورهای برون مرزی، همچنین بر علیه آزربایجان شمالی، جنوبی و ترکیه استفاده می کند. 

همچنین ایران به کمک این گروههای تروریستی قصد دارد غرب آزربایجان را ناامن نموده و تورک ها را به کوچ از منطقه مجبور کند تا ارتباط زمینی تورک های آزربایجان جنوبی و ترکیه را قطع نمایدبر اثر این سیاست های تورک ستیزانه حکومت ایران غرب آزربایجان به جولانگاه گروههای افراطی و تروریستی کُردی و حامیان آنها بدل شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا