ایرانسلامتی و زندگی

قربانیان مصرف الکل در خوزستان ایران به 16 نفر رسید

در پی شیوع ویروس کرونا در ایران و شایعه تاثیر مصرف الکل بر مقابله با این بیماری 16 نفر در شهر اهواز جان خود را به دلیل مسمومیت الکلی از دست داده‌اند.

علی احسان پور، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز ایران اعلام کرد تا امروز تعداد قربانیان مصرف الکل‌های تقلبی در اهواز به 16 نفر رسید و تعداد فراوانی نیز هنوز تحت درمان هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، وی با بیان اینکه 113 نفر تا شب گذشته با مسمومیت الکل صنعتی به مراکز درمانی مراجعه کردند، افزود: طی بررسی و آنالیز مشروبات غیر مجاز مصرف شده توسط قربانیان دو روز اخیر، مشخص شده که این مشروبات حاوی مواد سمی کشنده است.

به گفته فرهاد ابول نژادیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز این افراد به دنبال شایعه در فضای مجازی درباره مؤثر بودن خوردن الکل برای دفع ویروس کرونا الکل صنعتی را مصرف کرده‌اند. وی درباره دیگر آسیب های این مسمومیت توضیح داد: یکی از مسموم شدگان بینایی خود را از دست داد و هشت نفر از آنها نیز در بخش مراقب‌های ویژه در بیمارستان‌های اهواز بستری هستند.

این در حالی است که تا ظهر روز یکشنبه آمار مبتلایان به ویروس کرونا در خوزستان 69 نفر ثبت شده که 16 نفر از آنها فوت شدند.

بر اساس آمار رسمی وزارت بهداشت ایران، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به 6566 نفر و تعداد قربانیان ناشی از ابتلا به این ویروس به 194 نفر افزایش یافته است.

گفتنی است، 30 بهمن ( 19 فوریه) مرگ دو نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در شهر قم در ایران تائید شد. روز بعد وزارت بهداشت ایران ابتلای 5 نفر را به این ویروس تائید کرد.

در این میان رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در تاریخ 12 بهمن (1 فوریه) ورود کرونا به این شهر را تکذیب کرده بود. 21 فوریه، تعداد قربانیان ویروس کرونا در ایران به 4 نفر رسید و آمار مبتلایان نیز 18 نفر اعلام شد.

وزارت بهداشت ایران اعلام کرد مرکز شیوع این بیماری شهر قم است و همه افراد درگیر یا از اهالی این شهر بودند یا به آن سفر داشته اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا