ایرانسلامتی و زندگیسیاست

مطابق قانون ایران، پنهان‌کاری درباره کرونا «یک‌ سال زندان دارد»

کسانی به بیماری کرونا مبتلا باشند ولی به مراکز درمانی مراجعه نکنند یا خود را قرنطینه نکنند، کارشان به عنوان اقدام علیه بهداشت عمومی مجازات یک‌ سال حبس دارد.

به گفته یک مقام قضایی، اگر کسانی به بیماری کرونا مبتلا باشند ولی به مراکز درمانی مراجعه نکنند یا خود را قرنطینه نکنند، کارشان به عنوان اقدام علیه بهداشت عمومی مجازات یک‌ سال حبس دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا مسعودی‌فر، مدیرکل پیشگیری‌های امنیتی و انتظامی قوه قضاییه، گفته است عدم رعایت توصیه‌های پیشگیری از شیوع ویروس کرونا هم می‌تواند مشمول چنین مجازاتی شود.

او همچنین به برگزارکنندگان نمایشگاه‌ها، جشنواره‌های فروش و فروشگاه‌ها توصیه کرد با رعایت بهداشت عمومی مانع از شیوع کرونا شوند.

در روزهای گذشته مقام‌های وزارت بهداشت ایران بارها از عدم توجه عده‌ای از مردم به توصیه‌های مقابله با شیوع کرونا گلایه کرده‌اند.

اعلام مجازات برای مخفی‌کاری درباره کرونا در برخی کشورهای دیگر هم انجام شده است. در روسیه، دولت به کسانی که مقررات قرنطینه کرونا را نقض کنند، هشدار داد که ممکن است با پنج سال زندان مواجه شوند. در جمهوری چک هم در اقدامی مشابه اعلام شد که نقض مقررات قرنطینه جریمه ۱۲۰ یورویی به همراه خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا