آذربایجانایران

احضار تجمع کنندگان شرکت داروسازی شهید قاضی تبریز به اداره اطلاعات وسرکوب تجمع مالباختگان خودرویی در قزوین

پرسنل معترض شرکت داروسازی شهید قاضی تبریز که روز دوشنبه ۲۳ بهمن ماه ۱۴۰۲ در اعتراض به وضعیت بد معیشتی و سطح پایین حقوق اعتصاب کرده بودند به اداره اطلاعات شهرستان بستان آباد(اوجان) آذربایجان شرقی احضار شده و مورد تهدید واقع شده اند.

اداره اطلاعات شهرستان بستان آباد پس از احضار برخی از پرسنل معترض این شرکت از جمله اعضای شورای کارگری در اقدامی غیرقانونی پس از اخذ تعهد کتبی با بازگشت به کار این افراد موافقت کرده و پرسنل این شرکت را تهدید کرده است که در صورت ادامه اعتصاب و برگزاری تجمع مورد بازداشت واقع شده واز کار اخراج خواهند شد.

 روز پنجشنبه ۲۶ بهمن ماه نیز شماری از مالباختگان سرمایه گذار شرکت ریحان تاک(شرکت رضایت خودرو) با برگزاری تجمع اعتراضی مقابل ساختمان استانداری در قزوین، خواستار رسیدگی به مطالباتشان شده بودند که با گسیل نیروهای یگان ویژه این تجمع مسالمت آمیز مورد سرکوب قرار گرفت.

روز جمعه ۱۳بهمن ماه ۱۴۰۲،تجمع اعتراضی جمعی از مالباختگان شرکت الماس خودرو در مقابل منزل یکی از مدیران این شرکت در تاکستان استان قزوین، در پی تیراندازی یکی از نیروهای این شرکت، به جانباختن یک نفر و مجروح شدن ۱۶ نفر دیگر ختم شده بود.

سرمایه گذاران و مالباختگان خودرویی طی سال جاری بارها با برپایی تجمعاتی در مقابل ساختمان استانداری و دادگستری قزوین، خواستار پیگیری و رسیدگی به شکایات خود از سوی مسئولان شده بودند.

پیشترروز دوشنبه ۲ تیرماه سال جاری تجمع اعتراضی مالباختگان«شرکت رضایت خودرو طراوت نوین»استان قزوین در مقابل فرمانداری شهرستان تاکستان با سرکوب شدید نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شده بود که در این تجمع یکی از مالباختگان در اعتراض به عدم پاسخگویی مسئولان اقدام به خودسوزی کرده بود.

روز پنجشنبه ۲ آذرماه ۱۴۰۲ نیز سرمایه گذاران و مالباختگان خودرویی در قزوین در اعتراض به عدم توجه مسئولان به خواستها و مطالبات خود با برگزاری راهپیمایی اعتراضی به خیابان آمده بودند.

معترضین با در دست دادن پلاکارهای اعتراضی و سردادن شعارهایی خواستار پی ‌گیری ورسیدگی دولت و مسئولان به شکایات خود شدند، اما نیروهای یگان ویژه با یورش به معترضین و استفاده از ماشین آب پاش در پی متفرق کردن مردم برآمده و راهپیمایی مسالمت آمیز مالباختگان معترض را به خشونت کشاندند.

محمدرضا غفاری از اعضای سپاه پاسداران و صاحب این شرکت مبالغ هنگفتی از بابت پیش فروش خودرو به پنجاه هزار نفر از متقاضیان دریافت کرده و هیچ خودرویی به متقاضیان تحویل نداده و پاسخگوی مالباختگان نمی‌باشد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا