جهان

آمریکا یک شی ناشناس را در آسمان ساقط کرد؛ ژنرال آمریکایی احتمال فرازمینی بودنش را رد نکرد

ارتش آمریکا شی دیگری را در ارتفاع بالا بر فراز دریاچه هورون در ایالت میشیگان ساقط کرد. یک مقام ارشد آمریکا به رویترز گفت شی مورد نظر دارای ساختار هشت‌ضلعی است و حمله به آن به دستور بایدن انجام شده است. او افزود آمریکا هنوز شواهدی از توانایی‌های جاسوسی آن در دست ندارد.

پنتاگون اعلام کرد شی ناشناس ساقط شده در نزدیکی مکانهای حساس نظامی حرکت می‌کرده است.

پیش‌تر، بلومبرگ به نقل از رسانه‌های چینی از مشاهده یک شی ناشناس بر فراز آبهای نزدیک بندر چینگ‌دائو و اعلام آمادگی پکن برای حمله به آن خبر داده بود.

یک ژنرال ارشد ایالات متحده در پاسخ به پرسشی، این امکان که شی پرنده فرازمینی باشد را رد نکرد و گفت این شی پس از ساقط شدن در آبهای کانادا افتاده است.

گلن ون‌هرک،، رییس فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی افزود: «ارزیابی میکنیم که این شی که در روز یکشنبه سرنگون شد یک تهدید فیزیکی نبود، اما همچنان ناشناخته است.»

او همچنین اضافه کرد مشخص نیست این شی چگونه در آسمان معلق می‌مانده و گفت: «بنا به دلایلی به آنها می‌گوییم اشیا و نه بالن!»

به گفته پنتاگون، بالون جاسوسی چین، که اخیرا از سوی آمریکا ساقط شد، با سایر اشیا متفاوت است، چرا که ارتش ایالات متحده دقیقا از ماهیت آن باخبر بود و از زمان سرنگونی آن آمریکا به بررسی دقیق‌تر رادارهای خود اقدام کرده است.

پس از سقوط بالن چینی، در روز شنبه یک شی ناشناس بر فراز شمال کانادا سرنگون شد. یک روز پیش از آن هم شی دیگری، که به اندازه یک ماشین کوچک بود، بر فراز حریم هوایی آلاسکا به دست یک اف-۲۲ آمریکایی ساقط شد.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، روز یکشنبه گفت گروه‌هایی به دنبال یک شی استوانه‌ای هستند که از سوی جت جنگنده آمریکایی سرنگون شده تا بتوانند آن را تجزیه و تحلیل کنند و درباره هدفش بیشتر بدانند.

او گفت: «هنوز چیزهای هست که باید بفهمیم. به همین دلیل است که تجزیه و تحلیل این شی بسیار مهم خواهد بود».

یک مقام دفاعی آمریکا گفت شواهدی برای اثبات فعالیت‌های فرازمینی در ارتباط با اشیا پرنده ناشناسی که اخیرا ساقط شده‌اند وجود ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا