جهان

وزیر خارجه مصر: روابطمان با ترکیه را به‌صورت قدرتمند بازسازی خواهیم کرد

سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر طی نشست مشترک خبری با مولود چاووش‌اوغلو، همتای تُرک خود در قاهره اظهار داشت: اطمینان داریم روابط با ترکیه را به‌صورت قدرتمند بازسازی خواهیم کرد. توسعه مناسبات بین ترکیه و مصر به نفع هر دو کشور است.

شکری ضمن اشاره به اینکه مصر در بسیاری از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی با ترکیه چشم‌انداز مشترکی دارد، ابراز امیدواری کرد که کانال‌های ارتباطی میان دو کشور باز باشد و به هماهنگی ادامه دهند.

وزیر امور خارجه مصر متعهد شد که زمینه لازم را برای افزایش سرمایه‌گذاری‌های شرکت‌های تُرک در مصر فراهم کند.

شکری خاطرنشان کرد:‌ شرکت‌های تُرک در مصر در زمینه‌های مختلف سرمایه‌گذاری داشتند. حجم تجارت میان دو کشور در سال‌های گذشته به 9 میلیارد دلار افزایش یافت. این رقم مهمی برای دو کشور است. حتی میزان سرمایه‌گذاری‌های ترکیه در مصر به 2.5 میلیارد دلار رسید.

وی با بیان اینکه برای فعالیت‌های تجاری و صنعتی سرمایه‌گذاران تُرک در مصر اهمیت قائل هستند، متذکر شد: مصر برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی پروژه‌هایی دارد. این امر باعث خواهد شد بازرگانان تُرک در دوره پیش‌رو به مصر تمایل نشان دهند.

شکری تصریح کرد که در دیدار با چاووش‌اوغلو و مذاکرات بین هیات‌ها نیز در مورد از سرگیری قدرتمند روابط با ترکیه و بازگشایی متقابل سفارت‌خانه‌ها گفت‌وگو کرده‌اند.

وزیر امور خارجه مصر همچنین گفت که در این دیدارها عادی‌سازی روابط میان عربستان و ایران، مساله فلسطین و نیز پیامدهای جنگ در سوریه، لیبی و اوکراین را از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار داده‌اند.

آناتولی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا