ایرانجهانسیاست

ترامپ: مقامات ایران تنها برای بقا تلاش می‌کنند.

دونالد ترامپ در کنفرانس خبری در کاخ سفید ضمن زیر سوال بردن آمارهای جمهوری اسلامی درباره کرونا، عنوان کرد که با سیاست‌های دولت فعلی آمریکا، رژیم ایران به شدت در منطقه تضعیف شده است.

رئیس جمهوری آمریکا عصر روز ۳۰ فروردین در کنفرانس خبری کاخ سفید هنگامی که نموداری از آمار جهانی جانباختگان بر اثر کرونا به نمایش درآمد از خبرنگاران حاضر پرسید: «آيا کسی واقعا آمار ایران و چین را باور می‌کند؟!»

آقای ترامپ در بخش دیگری از پرسش و پاسخ خود با خبرنگاران عنوان کرد که در ابتدای ریاست جمهوری او ایران با بهره مند شدن از مزایای برجام به شدت قدرتمند شده و در ۱۸ مورد با ایالات متحده وارد مناقشه شده بود.

رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد: «ایران حالا کشور بسیار متفاوتی شده‌ و [مقامات رژیم ایران] تنها برای بقا تلاش می‌کنند. آنها هر هفته با اعتراضات مردمی مواجه‌اند.»

او گفت که مقامات ایران خواستار مذاکره و گفت‌وگو بودند تا این که [جان] کری قانون لوگان را نقض کرد. او با ایران توافقی را انجام داده بود و نمی خواست توافق [دیگری] حاصل شود.

رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد که اگر جان کری نبود، اکنون دولت او با ایران به یک توافق جدید دست یافته بود.

قانون موسوم به «لوگان» یک قانون فدرال در آمریکا است که در سال ۱۷۹۹ تصویب نهایی شد. طبق این قانون، کسانی که مجوز ندارند، حق ندارند در مناقشه‌ها و اختلاف‌ها با ایالات متحده، با کشورهای خارجی مذاکره کنند.

به گفته آقای ترامپ، ایران حالا منتظر آن است تا شاید دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری شکست بخورد و آنها بتوانند دوباره از ایالات متحده امتیاز بگیرند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا