جهان

اجساد بیش از ۹۰۰ شهروند غیرنظامی در منطقه کی‌یف کشف شد

پلیس اوکراین روز جمعه اعلام کرد که پس از عقب‌نشینی نیروهای روسیه از شمال این کشور اجساد بیش از ۹۰۰ شهروند غیرنظامی در منطقه حومه کی‌یف کشف شده است که بیشتر آنها به ضرب گلوله کشته شده‌اند.

این آمار ساعاتی پس از آن منتشر شده است که وزیر دفاع روسیه تهدید کرد که در واکنش به حملات ادعایی اوکراین به خاک روسیه حملات موشکی به کی‌یف را تشدید خواهد کرد.

یک روز قبل از آن نیز رزمناو مسکوا که مهم‌ترین کشتی جنگی روسیه در دریای سیاه محسوب می‌شد غرق شد. اوکراین می‌گوید که این رزمناو را هدف حمله موشکی خود قرار داده است، ادعایی که ایالات متحده نیز آن را تایید کرد.

مسکو ضمن این تهدید لفظی، خود را برای حمله مجدد به شرق اوکراین آماده می‌کند. جنگ همچنین در شهر محاصره‌شده جنوبی ماریوپل ادامه دارد. خارکیف در شمال شرق اوکراین نیز روز جمعه تحت بمباران‌های قرار گرفت که در یک مورد آن منطقه‌ای مسکونی هدف قرار گرفته شد و هفت نفر از جمله یک نوزاد هفت ماهه کشته شدند.

تصویر آرشیوی از  رزم‌ناو روسی مسکوا

آمریکا اصابت موشک‌های اوکراین به رزم‌ناو روسی «مسکوا» را تایید کرد

در این میان آندری نبیتوف، رئیس پلیس منطقه‌ای کی‌یف، گفت که اجساد در خیابان‌های مناطق اطراف کی‌یف رها شده یا در جای موقتی دفن شده‌اند. او افزود که تحقیقات پلیس نشان می‌دهد ۹۵ درصد این افراد به ضرب گلوله کشته شده‌اند.

این مقام پلیس اوکراین اظهار داشت: «ما نتیجه گرفته‌ایم که مردم تحت اشغال نیروهای روس به سادگی در خیابان‌ها اعدام شده‌اند.»

وی در ادامه عنوان کرد که هر روز اجساد جدیدی از زیر آوار یا در گورهای دسته‌جمعی کشف می‌شود. بیشترین تعداد اجساد نیز در شهرک بوچا کشف شده، جایی که بیش از ۳۵۰ غیرنظامی کشته شده‌اند.

جنگ در اوکراین طی هفته‌های اخیر ملهم از اخبار کشف اجساد غیرنظامیان در شهرک بوچا بوده است. کشف این اجساد که یا در خیابان‌ها رها شده و یا در گورهای دسته‌جمعی دفن شده بودند، خشم جهانی را علیه روسیه برانگیخته است. بسیاری از کشورها روسیه را به جنایت جنگی متهم کرده‌اند. کرملین اما ارتکاب کشتار در بوچا را تکذیب می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا