آذربایجانایران

احضار و بازجویی بهزاد عباس زاده در اداره اطلاعات قوشاچای آذربایجان غربی

بهزاد عباس زاده فعال حرکت ملی آذربایجان در سه روز اخیر طی تماس تلفنی به اداره اطلاعات قوشاچای (میاندوآب) آذربایجان غربی احضار و مورد بازجویی چند ساعتی قرار گرفته است .

از جزئیات احضار و بازجویی این فعال حرکت ملی اهل قوشاچای اطلاع دقیقی در دست نیست. و در اولین روز از احضار و بازجویی تلفن همراه وی توسط نیروهای امنیتی ضبط، بعد از چهار روز عودت داده اند.

همزمان با دور جدید احضار، بازداشت و تشدید فشار بر فعالان ملی مدنی آذربایجانی که از شهریور ۱۴۰۲ آغاز شده است، کماکان شماری از این فعالان بلاتکلیف در بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز به سر می‌برند. ۱۸شهریورماه سال جاری مرتضی نورمحمدی نادارلی در شهر صوفیان ، ۲۲ شهریور آقایان داود شیری، علی بابایی، آراز ابراهیم‌نژاد، جواد سودبر، امیرحسین آقایی و سیدمحمدرضا موحد، ۲۴ شهریور مهرداد قادری ، یک مهر حسین آزادی و ۹ مهر ابراهیم عوض‌زاده توسط نیروهای امنیتی در تبریز بازداشت شده و به بازداشتگاه اداره اطلاعات شهر تبریز منتقل شدند.ناصر رزمجو دیگر فعال آذربایجانی نیز ۲۹مهرماه توسط نیروهای امنیتی در اردبیل بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز منتقل شد.

همچنین یوروش مهرعلی‌بیگلو و حامد یگانه‌پور نیز از روز سه‌شنبه ۱۶ آبان ماه ۱۴۰۲ در بازداشت هستند. این فعالین آذربایجانی از زمان بازداشت تاکنون از داشتن وکیل و ملاقات با خانواده محروم بوده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا