ایرانجهان

آلمان خواستار ممنوعیت ورود عاملان سرکوب اعتراضات ایران و مسدود شدن دارایی‌ آن‌ها شد

وزیر خارجه آلمان روز یکشنبه ۱۷ مهر از اتحادیه اروپا خواست که با اعمال تحریم‌هایی علیه جمهوری اسلامی ایران، ورود عاملان سرکوب خشونت‌بار اعتراضات مردمی به این اتحادیه را ممنوع و دارایی‌های آن‌ها را مسدود کند.

آنالنا بائربوک در گفت‌وگو با روزنامه «بیلد» چاپ آلمان تصریح کرد: کسانی که زنان و دختران را در خیابان‌های ایران ضرب‌وجرح می‌کنند و افرادی را که چیزی جز آزادی نمی‌خواهند خودسرانه بازداشت کرده و به مرگ محکوم می‌کنند، در سمت اشتباه تاریخ ایستاده‌اند.

او افزود که اتحادیه اروپا باید ورود این افراد را به کشورهای عضو ممنوع و دارایی‌های آن‌ها را در قلمرو خود مسدود کند: «به مردم ایران اعلام می‌کنیم که در کنار آ‌ن‌ها هستیم و باقی خواهیم ماند.»

خانم باربوک در مصاحبه خود نامی از افراد یا سازمان‌های دخیل در سرکوب مردم ایران نبرد.

پارلمان اروپا پنج‌شنبه هفته گذشته قطعنامه‌ای در محکومیت عاملان جان باختن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد و سرکوب اعتراضات مردمی تصویب کرد.

وزیران خارجه اتحادیه اروپا قرار است روز ۱۷ اکتبر نشستی برگزار کنند و چند کشور از جمله آلمان، فرانسه و ایتالیا پیشنهاد اعمال تحریم علیه مقامات و نهادهای دخیل در سرکوب خونین اعتراضات مردمی ایران را پیش کشیده‌اند.

گزارش‌ها حاکی است که هیچ عضو اتحادیه اروپا مخالف اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران نیست.

روبرتا متسولا، رئیس پارلمان اروپا، نیز روز ۱۵ مهر خواستار تحریم‌ عاملان سرکوب اعتراضات در ایران شده بود.

خانم متسولا در گفت‌وگو با رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی گفته است: اتحادیه اروپا نه تنها باید رخدادهای ایران را محکوم کند، بلکه باید حامی اقداماتی عملی باشد که به این زنان کمک کند تا آزادی‌های اساسی خود را به‌دست آوردند.

از زمان آغاز اعتراضات در ایران، ایالات متحده آمریکا و کانادا تحریم‌هایی علیه برخی مقامات و نهادهای جمهوری اسلامی که در سرکوب‌ خونین معترضان دست دارند، اعمال کرده‌اند.

رادیوفردا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا