جهان

میزبانی نشست دیپلماسی آنتالیا از نمایندگانی از 147 کشور

نشست دیپلماسی آنتالیا که میزبان نمایندگانی از 147 کشور از سراسر جهان خواهد بود، 3-1 مارس برگزار می‌شود.

بر اساس اعلام منابع دیپلماتیک، نزدیک به 4500 شرکت کننده از جمله 19 رئیس دولت، 73 وزیر و 57 نماینده بین‌المللی در سومین نشست دیپلماسی آنتالیا که قرار است فردا آغاز شود، شرکت خواهند کرد.

در این مجمع که با موضوع اصلی «برجسته سازی دیپلماسی در زمان بحران» برگزار می‌شود، درباره مسائل و بحران‌های جهانی و همچنین بسیاری از موضوعات از جمله تغییرات اقلیمی، مهاجرت، اسلام‌ستیزی، جنگ‌های تجاری و هوش مصنوعی بحث و گفت‌وگو خواهد شد.

در نشست دیپلماسی آنتالیا در سال 2021 حدود 2 هزار نفر شرکت کردند. پیش بینی می‌شود تعداد شرکت کنندگان در سال جاری نزدیک به 4 هزار و 500 نفر باشد.

در حالی که 30 پانل در سال 2022 برگزار شد، 52 پانل در تاریخ 1-3 مارس امسال برگزار می‌شود.

نمایشگاه‌های زیادی نیز برگزار می‌شود که نه تنها دیپلمات ها و سیاستمداران در آن حضور خواهند داشت، بلکه دانشجویان، دانشگاهیان، سازمان‌های غیردولتی و نمایندگانی از دنیای تجارت نیز نظرات خود را در آنها بیان خواهند کرد.

نمایشگاه “قرن ترکیه” که چشم انداز ترکیه را در زمینه‌های هنر، انرژی و صنعت دفاعی نشان می‌دهد، در چهارچوب این مجمع افتتاح می‌شود.

علاوه بر این، بخشی از نمایشگاه “رویاهای ضد گلوله: نمایشگاه نقاشان کودک غزه‌ای” که توسط اداره ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه در استانبول با هدف جلب توجه به فاجعه انسانی در غزه از نگاه کودکان برگزار می شود، نیز در این انجمن به نمایش گذاشته خواهد شد.

ترجمه فرانسوی، اسپانیایی، عربی و روسی در جلسه افتتاحیه ارائه خواهد شد.

آنادولو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا