آذربایجاناجتماعیاقتصادایرانسلامتی و زندگی

جنجال برگذاری نمایشگاه ملزومات جهیزیه و مبلمان تبریز

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به وضعیت قرمز کرونا در تبریز از برگذاری نمایشگاه ملزومات جهیزیه و مبلمان تبریز انتقاد کرد.

پس از یک روز فعالیت نمایشگاه ملزومات جهیزیه و مبلمان تبریز، این  نمایشگاه روز چهارشنبه ۲۵ تیر با تصمیم ستاد استانی مقابله با کرونا تعطیل اعلام شد و این باعث اعتراض تولیدکنندگان و حاضران در نمایشگاه شد.

نمایشگاه بین المللی تبریز با دستور سازمان صمت استان و ستاد مقابله با کرونای تبریز به فعالیت خود پیش از موقع مقرر پایان داد ولی با اعتراض تولیدکنندگان و غرفه داران ستاد استانی کرونا از تصمیم خود کوتاه آمد و اجازه برگزاری این نمایشگاه در این شرایط خطرناک کرونایی داده شد.

این تولیدکنندگان در اعتراض به تصمیم لغو برگزاری نمایشگاه مقابل استانداری با حضور بیش از ۳۰۰ نفر حاضر شدند که پس از آن استاندار آذربایجان شرقی دستور تداوم برگزاری این نمایشگاه را صادر کرد و باعث نگرانی بیش از پیش کادر درمان شد که این روزها در بیمارستان‌های تبریز با ویروس کرونا درحال جنگ هستند.

یکی از شهروندان تبریزی در خصوص برگزاری این نمایشگاه به خبرگزاری مهر گفت: برگزاری نمایشگاه ملزومات جهیزیه و مبلمان تبریز در این شرایط قرمز کرونایی جای تعجب دارد چراکه احتمال شیوع ویروس کرونا با برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی بالا می‌رود.

علی اسماعیل زاده این شهروند تبریزی افزود: وقتی اعلام می‌شود که عروسی و مجالس ترحیم در شهر برگزار نشود تا خطر ابتلاء به ویروس کاهش یابد پس چه نیازی به برگزاری نمایشگاه جهیزیه وجود دارد.

علی اسماعیل زاده گفت تجمع، تجمع است؛ چه عروسی باشد و چه عزا و چه نمایشگاه گردی. چرا مسئولان با برگزاری عروسی و عزا مخالف هستند ولی مجوز برگزاری نمایشگاهی را می‌دهند که روزانه بیش از ۱۰۰۰ نفر بازدید کننده دارد.

با توجه به اینکه آذربایجان شرقی از یک هفته پیش در وضعیت هشدار و قرمز کرونایی به سر می‌برد به همین دلیل غرفه داران معتقدند چرا تبریز اقدام به برپایی و افتتاح این نمایشگاه کرده است.

عباسعلی درستی، عاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز با انتقاد از صدور مجوز برای این نمایشگاه به ایسنا گفت با وجود اعلام از قبل مبنی بر ضرورت لغو تمامی همایش‌ها و لغو برگزاری تمامی نمایشگاه‌ها، باز هم نمایشگاه بر پا شده و مجوزی هم از ما اخذ نشده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا