آذربایجاناجتماعیایرانسلامتی و زندگی

اوج‌گیری کرونا در آذربایجان‌غربی

بر اساس گزارشات منتشر شده شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی طوری افزایش یافته که دومین بیمارستان را نیز برای این بیماران اختصاص داده‌اند.

به گزارش مهر، با گذشت ۵ ماه از شیوع ویروس کرونا در ایران، نه تنها آمارهای مبتلایان در آذربایجان غربی کاهش نیافته بلکه وضعیت استان در حالت قرمز قرار دارد و روز به روز به تعداد بیماران بدحال و تنفسی افزوده می‌شود.

بر اساس این گزارش، مسئولان در هفته‌های اخیر چندان اقدامات مؤثری جز جلسات فرمایشی آن هم به تعداد محدود صورت نمی‌دهند،

این در حالی‌است که فروردین ماه نهادهای مختلف اعم از سپاه و ارتش برای ضدعفونی کردن معابر و ورودی شهرها و حتی کوچه‌ها و روستا از هم پیشی می‌گرفتند و عکس‌های خود را به عنوان عملیات سرکوب انتشار می‌دادند.

همچنین، قرار بود تاکسی‌ها بیش از سه مسافر سوار نکنند، قرار بود در اتوبوس‌ها فاصله فیزیکی رعایت شود، قرار بود مراسم ترحیم و عروسی برگزار نشود و مردم نیز برای قطع زنجیره کرونا رعایت لازم را بکنند.  اما همه این قول و قرارها فقط یک ماه ابتدایی سال پا برجا بود.

این در حالیست که این روزها به جای تعطیلی تالارها مردم در کارواش‌ها و باغات عروسی را برگزار می‌کنند و اتوبوس‌ها تا جایی که می‌شود مسافر سوار می‌کنند و تاکسی‌ها با تمام ظرفیت فعالیت می‌کنند،

 

تعداد بیماران بدحال و تنفسی در حالی رو به افزایش است که دومین بیمارستان به بیماران کرونایی در اورمیه اختصاص داده شده است،

یکی از پارک‌های اورم

این افزایش در حالی صورت می‌گیرد که استان از یک سو با کمبود امکانات درمانی و بهداشتی و از سوی دیگر با کادر بیمارستانی خسته مواجه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با هشدار جدی نسبت به وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا در استان به خبرگزاری مهر گفت: هم اکنون در آذربایجان غربی هیچ شهر وضعیت سفیدی نداریم و همگی قرمز و یا زرد هستند.

جواد آقازاده اضافه کرده است که تعداد مبتلایان بستری جدید فقط در روز ۲۸ خرداد، ۱۳۸ مورد است که به تفکیک شهرستان‌ها ارومیه ۳۱، اشنویه یک، بوکان ۲۰، پیرانشهر پنج، تکاب شش، خوی ۳۳، سردشت چهار، سلماس شش، شاهین دژ یک، مهاباد ۱۳ میاندوآب ۱۱ و نقده هفت نفر است.

همچنین از ۱۲۰ مورد بستری در آی سی یو ۴۰ نفر وصل به ونتیلاتور هستند.

آقای آقازاده برگزاری مراسم عروسی، تجمعات در مراکز تفریحی را یکی از مهمترین دلایل افزایش آمار کرونا در استان عنوان کرده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا