ایران

روایت تازه از ایران: تدارکات ترور فخری‌زاده را یک نفر در داخل نیروهای مسلح انجام داد

وزیر اطلاعات ایران گفت، یک نفر از نیروهای مسلح ایران تدارکات ترور محسن فخری زاده، مرد شماره یک برنامه هسته‌ای و موشکی ایران را آماده کرده است.

وزیر اطلاعات ایران همچنین گفت با وجود اینکه اطلاعات مربوطه را دو ماه قبل از حمله اطلاع‌رسانی کرده‌اند، اما اقدامات لازم انجام نشده است.

محمود علوی، وزیر اطلاعات ایران، در برنامه ای در تلویزیون حکومتی، در مورد بسیاری از موضوعات از ترور محسن فخری زاده تا برنامه هسته ای ایران ارزیابی هایی انجام داد.

محمد علوی با به اشتراک گذاشتن اطلاعات جدید در مورد ترور محسن فخری‌زاده، معاون وزیر دفاع و مرد پشت پرده برنامه موشکی و هسته ای ایران، که در تاریخ ۷ آذر ماه ۹۹ در آبسرد دماوند، در نزدیکی تهران کشته شد، اظهار داشت که وزارت متبوع او دو ماه قبل از حادثه اطلاعاتی در مورد احتمال ترور در منطقه ای که حمله انجام شده است، با نیروهای مسلح به اشتراک می گذارند اما اقدامات لازم انجام نمی‌شود.

وی مدعی شد، پنج روز قبل از ترور فخری زاده، ما محل عملیات را می دانستیم اما نمی توانستیم جلوی ترور را بگیریم زیرا شخصی كه ترور را تدارک دیده بود از اعضای نیروهای مسلح بود.

وزیر اطلاعات ایران گفت ما نمی توانیم فعالیت های اطلاعاتی در حوزه نیروهای مسلح انجام دهیم. بنابراین، ما از آنها نماینده‌ای خواستیم تا هماهنگی بین دو نهاد مرتبط انجام شود اما فخری زاده قبل از اینکه نیروهای مسلح نماینده ای برای ما بفرستند، ترور شد.

محمد علوی، اطلاعاتی در مورد سرنوشت فرد مذکور ارائه نداد، اما مقامات اعلام کردند که مظنون به ترور چند روز قبل از حادثه کشور را ترک کرده است.

علوی با اشاره به برنامه هسته ای کشورش گفت، فعالیت های هسته ای ما مسالمت آمیز است و فتوای رهبر ایران می‌گوید که سلاح هسته ای ممنوع است، اگرچه در شرایط عادی ایران چنین قصدی ندارد ولی اگر آنها ایران را به آن سمت سوق دهند، ساخت سلاح هسته‌ای تقصیر ایران نیست، تقصیر کسانی است که ایران را به این سمت سوق داده اند.

محسن فخری زاده، یکی از چهره های اصلی برنامه هسته ای و موشکی ایران، در حمله‌ای به خودروی خود در منطقه آبسرد استان تهران در هفتم آذر سال ۹۹ ترور شد. مقامات ایرانی اسرائیل را به حمله متهم کردند.

محسن فخری زاده، به عنوان معاون وزیر دفاع ایران ریاست سازمان پژوهش‌های نوین دفاعی وزارت را بر عهده داشت.

علی شمخانی، دبیرکل شورای عالی امنیت ملی ایران، پیش‌تر اعلام کرد که این ترور با استفاده از “تجهیزات الکترونیکی” انجام شده است. علی فدوی، معاون فرمانده سپاه پاسداران، اظهار داشته بود که این ترور با یک سلاح سنگین خودکار مجهز به سیستم ماهواره ای هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی و ویژگی های چهره فخری زاده انجام شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا