اجتماعیایرانسلامتی و زندگی

دولت ایران نمایشگاه بین المللی تهران را به بیمارستان تبدیل کرده است

پزشکان بدون مرز از ایران اخراج شدند. قرار بود پزشکان بدون مرز یک بیمارستان در اصفهان احداث و یک گروه ۹ نفره در آن مستقر کند

در حالیکه دولت ایران نمایشگاه بین المللی تهران را به بیمارستان تبدیل کرده است روحانی دستور باز شده ادارات دولتی را داده است.

امروز در ایران ادارات دولتی باز میشود. و  برخی از کارمندها که سفر رفته اند و احتمالا سوغات کرونا آورده اند! در ادارات با ارباب رجوع و دیگر کارمندها تبادل کرونا خواهند داشت.

از طرف دیگر ایران اقدام به اخراج پزشکان بدون مرز کرد. قرار بود پزشکان بدون مرز یک بیمارستان در اصفهان احداث و یک گروه ۹ نفره در آن مستقر کند.

علیرضا وهاب‌زاده، مشاور وزیر بهداشت ایران، روز دوشنبه پنجم فروردین در صفحه توئیترش نوشت: «ضمن تشکر از پزشکان بدون مرز، با اجرای طرح بسيج ملى مقابله با كرونا و نيز استفاده از تمام ظرفيت درمانی نيروهاى مسلح، فعلا نيازى به برپايى تخت بيمارستانى توسط نيروهاى خارجى نيست و این حضور منتفی است».

این تصمیم در حالی گرفته شده است که هیات اعزامی پزشکان بدون مرز وارد ایران شده است.

آرش نجمی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، روز یکشنبه گفته بود که سازمان پزشکان بدون مرز در حال احداث و راه‌اندازی بیمارستان صحرایی مقابله با کرونا با ظرفیت ۴۸ تخت در بیمارستان امین اصفهان است.

این سازمان هم اعلام کرده بود که در حال راه‌اندازی یک واحد درمانی در اصفهان برای درمان بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ است.

این واحد درمانی صحرایی ۵۰ تخته با هواپیما از مرکز لجستیک سازمان پزشکان بدون مرز در فرانسه حمل شده و قرار بود در مجتمع بیمارستان امین اصفهان مستقر شود.

یک تیم متشکل از ۹ پزشک و متخصص سازمان یاد شده نیز قرار بود که در این بیمارستان مستقر شود.

گناه کارمندی که قرنطینه مونده چیست؟ وقتی نمایشگاه بین المللی را بیمارستان صحرایی می کنید یعنی عمق فاجعه را می دانید، پس چرا ادارات را باز می کنید؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا