جهان

سربازان ارمنی: “مارداكرت (آغدره) به حمام خون تبدیل شده، هزاران سرباز کشته شده …”

وب سایت (ZNAK.COM) روسیه گزارشی در مورد عملیات آزادسازی قره باغ منتشر کرده است. براساس این گزارش، ارامنه در قره باغ خصوصاً در خانكندی در وضعیت دشواری قرار دارند.

براساس این گزارش، هوا در قره باغ کوهستانی شروع به خنک شدن کرده و هیچ منبع برق و گاز وجود ندارد.

نویسنده خاطرنشان می کند که در خانکندی به‌خاطر نبود برق هیچ گونه ارتباط اینترنتی و تلفن وجود ندارد. طوری که باتری تلفن های همراه نیز تمام شده و اپراتورهای تلفن همراه نمی توانند کار کنند.

طبق این گزارش، در خانكندی و سایر مناطق اشغالی كمبود مواد غذایی وجود دارد، مغازه ها كار نمی كنند: “تقریباً همه اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های منطقه درگیری برای تخلیه ساکن شدگان خانكندی به این شهر آورده شده‌اند، اما هنوز هم در این زمینه كمبود وجود دارد، طوری که برخی روزها منتظر هستند.”

خبرنگار تأكید كرد كه ارمنی ها نمی خواهند جنگ كنند و ماجرا را اینطور روایت كرد: “یكی از سربازان به افرادی كه در پناهگاه خانكندی مخفی شده‌اند فریاد زد: چرا اینجا نشسته اید؟ بلند شوید و به جبهه بروید، در جبهه یک قتل عام صورت می‌گیرد، آنها از هوا به ما ضربه می‌زنند، ما را با توپ نابود کردند. هزاران کشته وجود دارد!”

بنا به گفته های سربازی به نام آلیک به خبرنگار (Znak.com): “مارداكرت (آغدره) به حمام خون تبدیل شده است! به ما کمکی ارسال نمی‌شود، همه چیز زیر آتش است، هیچ چیز از طریق هوا نمی‌تواند برای ما ارسال شود، اگر ارسال شود در آسمان تکه تکه می شود.”

ساکن شدگان خانكندی به یك خبرنگار روسی گفتند كه در شرایط فعلی مردم به سمت ایروان كه در ۳۰۰ كیلومتری شهر قرار دارد فرار می‌کنند:

خبرنگار می نویسد که حتی بسیاری از ارامنه نمی خواهند در ارمنستان بمانند، آنها سعی می کنند به خارج از کشور بروند.

از این گزارش مشخص است که نیروهای ارمنی در قره باغ در تلاشند محدودیت هایی را برای جلوگیری از هجوم مردم به ارمنستان اعمال کنند. اگرچه مردان در سن خدمت اجباری به طور غیررسمی از خروج از قره باغ ممنوع هستند، اما مردم به طرق مختلف آنجا را ترک می کنند. بقیه باید دعا کنند که سربازان آذربایجانی کنترل این مناطق را در دست نگیرند. یکی از ساکنان خانکندی گفت: “ما از خدا می خواهیم که جلوی آنها را بگیرد.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا