اجتماعیایراندانش و فن آوریسیاست

موافقت مجلس با طرح فیلترینگ و محدودیت‌های اینترنتی؛ «هرج‌ و مرج ایجاد خواهد کرد»

نمایندگان مجلس ایران روز چهارشنبه ۶ مرداد اجرای آزمایشی طرح محدود کردن پیام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی خصوصا شبکه اینستاگرام را تصویب کردند.

نمایندگان مجلس ایران روز چهارشنبه ۶ مرداد اجرای آزمایشی طرحی را تصویب کردند که هدف آن محدود کردن پیام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی خصوصا شبکه اینستاگرام در این کشور است.

بر اساس تصمیم نمایندگان، این طرح در کمیسیون فرهنگی بررسی می‌شود و بدون ارجاع به صحن علنی مجلس به شورای نگهبان ارسال و در صورت تایید، به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد. پیشتر مجلس ایران برای سالیان متمادی قانون مجازات اسلامی را به همین روش اجرا کرده بود.

در این خصوص، جلیل رحیمی جهان آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی در مخالفت با طرح ضد اینترنت مجلس به خبر آنلاین گفت: «باید به معیشت مردم و مشکلات اقتصادی‌شان پرداخت نه اینکه حق آزادی ارتباطات که حق قانونی مردم است را نقض کنیم.»

به گفته جلیل رحیمی جهان آبادی: «طرح مجلس نه تنها فضای مجازی را ساماندهی نمی‌کند بلکه یک هرج و مرج و بی نظمی عجیبی در ارتباط ما با دنیا و در ارتباط مردم با هم را شاهد خواهیم بود.»

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: «ما در مجلس در جایگاهی نیستیم که حق آزادی ارتباطات مردم را نقض کنیم.»

وی تصریح کرد: «عده‌ای در کشور بدون کار کارشناسی، بدون عقلانیت و نگاه صحیح تلگرام را فیلتر کردند و میلیاردها تومان صرف شبکه‌های مشابه تلگرام در داخل کشور شد اما استقبالی از آن نشد.»

به گفته رحیمی جهان آبادی: «طرح مجلس به حقوق مردم و کسب و کار آسیب می زند و به نوعی خلاف منطق و عقلانیت است.»

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: «صدها پیامک و تماس تلفنی داشتم یا در گفت‌وگوهای رودرو مردم گلایه دارند و تعجب می‌کنند چرا مجلس دنبال این اقدامات فرعی و چالش‌زا می‌رود؟!»

وی یادآوری کرد: «مگر توانستند تلگرام را فیلتر کنند یا ماهواره را از سطح جامعه جمع کنند؟! تقابل با تکنولوژی منطقی و عقلانی نیست.»

جهان آبادی خاطرنشان کرد: «این الگوهای فکری در کشورهایی از جمله کره شمالی و یا برخی کشورهای کمونیستی آمریکای لاتین هم جواب نداده است.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا