آذربایجانایران

«رامین بهزاد» فعال ملی آذربایجان به ۱سال حبس تعزیری و ۶۰ضربه شلاق محکوم شد

رامین بهزاد فعال حرکت ملی آذربایجان به اتهام «اخلال در نظم و آسایش عمومی از طریق شرکت در تجمعات غیر قانونی» توسط شعبه ۱۱۲ دادگاه کیفری دو شهر تبریز به ۱ سال حبس و ۶۰ ضربه شلاق تعزیزی محکوم شده است.

در دادنامه صادره آمده است: “…مستندا به ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۷۵ و ماده ۲ قانون کاهش مجازات حبس حبس تعزیری مصوب ۱۳۹۹ و مواد ۱۶۰ ، ۲۱۱ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ و با رعایت بند ب و ت و تبصره ماده ۱۸ قانون مجازات اسلامی فوق الذکر متهم موصوف را با توجه به آثار زیانبار جرم ارتکابی در مخدوش نمودن امنیت عمومی و روانی جامعه و پیش بینی عدم اصلاح و تنبیه وی و به لحاظ  داشتن سوابق کیفری در زمینه شرکت در اغتشاشات و تجمعات غیر قانونی سالهای قبل به تحمل یک سال حبس و شصت ضربه شلاق تعزیری در غیر ملاعام محکوم می‌نماید.

رامین بهزاد ۲ مهرماه ۱۴۰۱ در حین گذارندن دوران سربازی در پادگان شهید فکوری نیروی هوایی بازداشت و ۲۳ مهرماه با تودیع قرار وثیقه تا پایان مراحل دادرسی از زندان مرکزی تبریز آزاد شده بود.

پیشتر این فعال تورک آذربایجانی در اعتراضات خیابانی به برنامه تلویزیونی نژاد پرستانه “فیتیله” بازداشت و به مجازات ۱ سال حبس و ۴۰ ضربه شلاق که به مدت ۲سال تعلیق گردیده، محکوم شده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا