اقتصادجهان

صد و سی کشور به بازسازی اساسی مالیات جهانی بازگشتند

در یک توافق مهم، ۱۳۰ کشور توافق کردند، بزرگترین شرکتهای جهان را مجبور به پرداخت مالیات در کشورهایی کنند که کالاها و خدمات خود را به فروش می رسانند.

به گزارش پلیتیکو، در یک توافق مهم، ۱۳۰ کشور توافق کردند، از ۱۵ درصد حداقل نرخ مالیات شرکتی حمایت کنند و بزرگترین شرکتهای جهان را مجبور به پرداخت مالیات در کشورهایی کنند که کالاها و خدمات خود را به فروش می رسانند؛ حتی در کشورهایی که این شرکتها حضور فیزیکی ندارند.

به گزارش نیویورک‌تایمز، توافقنامه اولیه که با پیش‌گامی واشنگتن و مذاکره در سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، در حالی توسط اقتصادهای بزرگ از جمله چین، هند و روسیه پذیرفته شد که قبلاً از چنین توافقی حمایت نمی‌کردند.

باربادوس، ایرلند و هفت حوزه با مالیات پایین دیگر به این توافق اعتراض کردند و معتقد بودند که این توافق موجب تضعیف حاکمیت آنها می شود.

معافیت های این توافق هنوز در حال مذاکره است و در حال حاضر به نفع صنعت حمل و نقل و دارایی های مشهود مانند ماشین آلات است. پیش بینی می شود این توافق در ماه اکتبر نهایی شود و پس از آن کنگره ایالات متحده و سایر مجالس قانونگذاری ملی نیاز به تصویب آن دارند.

باربارا آنگوس از موسسه ارنست و یانگ به واشنگتن پست گفت: “[این توافق] به همکاری و هماهنگی بی سابقه ای بین کشورها، نه فقط در طراحی قوانین بلکه در اعمال آنها نیز، نیاز دارد.”

خانم آنگوس افزود: “مقامات دولت [بایدن] استدلال می کنند فشار وی برای حداقل مالیات جهانی به دموکراسی ها کمک می کند تا بیشتر در خدمت شهروندان باشند.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا