ایرانخاورمیانه

در حمله اسرائیل به فرودگاه دمشق 11 فرمانده و عضو سپاه پاسداران ایران کشته شدند

منابع العربیه گزارش دادند در حمله هوایی اسرائیل به فرودگاه دمشق شامگاه پنجشنبه هفتم دی، 11 تن از فرماندهان و اعضای سپاه پاسداران ایران و گروه‌های شبه‌نظامی وابسته به آن کشته شدند.

به گفته این منابع، این فرماندهان که مسئولیت فرماندهی نیروهای سپاه ایران و گروه‌های شبه نظامی تحت حمایت آن در شرق سوریه را بر عهده داشتند در فرودگاه دمشق در انتظار استقبال از هیئتی بلندپایه بودند.

این منابع افزودند نورت رشید از فرمانده گروه‌های شبه‌نظامی وابسته در شرق سوریه در حمله شب به گذشته فرودگاه دمشق مجروح شد.

این در حالی است که منابع اطلاعاتی و نظامی سوریه روز جمعه اعلام کردند که اسرائیل، شامگاه پنجشنبه 7 دی، پایگاه اصلی پدافند هوایی در جنوب سوریه را هدف حمله هوایی قرار داد که جدیدترین بمباران از این دست، از زمان آغاز جنگ در غزه در 7 اکتبر است.

رسانه‌های رسمی سوریه پیشتر به نقل از یک منبع نظامی سوری گزارش دادند که حمله هوایی از سمت جولان اشغالی سوریه انجام‌ شد و برخی نقاط در منطقه جنوبی، هدف قرار گرفت.

این منبع نظامی افزود: «پدافند هوایی ما به موشک‌های متجاوز پاسخ داده و اکثر آنها را سرنگون کردند و خسارت وارده، به خسارت مادی محدود شد

رسانه‌های رسمی متعاقبا به نقل از یک منبع نظامی گزارش دادند که اسرائیل بامداد جمعه 8 دی، حمله جدیدی را از سمت خاک لبنان انجام داد. به گفته این منبع، در این حمله نقاطی در اطراف دمشق هدف قرار گرفت که خسارات مادی را برجای گذاشت.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه نیز اعلام کرد که موشک‌های اسرائیلی، منطقه فرودگاه بین‌المللی دمشق و همچنین نقطه‌ای در داخل یک گردان پدافند هوایی در حومه جنوبی استان سویدا را هدف قرار دادند.

این مرکز با اشاره به این که شرکت‌های هواپیمایی، روز گذشته از بازگشایی فرودگاه دمشق خبر دادند، افزود: «حمله به فرودگاه دمشق، یک روز کامل پس از بازگشایی و پرواز اولین هواپیما پس از توقف عملی 65 روزه، انجام گرفت

دیدبان حقوق بشر سوریه در ادامه خاطرنشان کرد بازگشایی فرودگاه بدون مجوز رسمی وزارت حمل و نقل سوریه، صورت گرفت.

گفتنی است مقامات نظامی ایران دو روز پیش در حاشیه مراسم تشییع رضی موسوی، فرمانده ارشد سپاه پاسداران ایران در سوریه، با متهم کردن اسرائیل به ترور او، تهدید به انتقام کردند. موسوی دوشنبه گذشته در یک حمله موشکی به منزلش در دمشق كشته شد، و صبح پنجشنبه هفتم دی، پس از اقامه نماز میت بر وی توسط علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، با حضور مقامات نظامی و کشوری تشییع شد.

رسانه‌های ایران با نشر خبر و تصاویر موسوی او را از جمله قدیمی‌ترین مستشاران سپاه پاسداران ایران در سوریه و از همراهان قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین سپاه قدس توصیف کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا