آذربایجانایران

طنین مارش ملی آذربایجان در دیدار فعالین ملی با جواد سودبر پس از آزادی

جمعی از فعالین حرکت ملی آذربایجان شامگاه دیروز ۳دی ماه ۱۴۰۲، با حضور در منزل جواد سودبر فعال ملی آذربایجانی که بعد از ظهر روز شنبه ۲دی، پس از انتقال از بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز به زندان مرکزی این شهر آزاد گردیده بود ،دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار فعالین ملی ضمن گفتگو در خصوص نحوه برخود غیرقانونی با فعالین آذربایجانی خواستار آزادی سایر بازداشت شدگان و زندانیان حرکت ملی آذربایجان گردیده‌اند و در پایان مارش ملی آذربایجان توسط حاضرین خوانده شده است.

جواد سودبر بهمراه علی بابایی پس از تحمل بیش از ۱۰۰ روز بازداشت در بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز و شامگاه پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۲ با پایان مراحل بازجویی به قرنطینه زندان مرکزی شهر تبریز منتقل شده و با تودیع قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی برای هر کدام تا پایان مراحل دادرسی به صورت موقت آزاد گردیدند.

با آزادی علی بابایی و جوادسودبر و دیگر فعالین ملی آقایان داود شیری، آراز ابراهیم نژاد، سیدمحمدرضا موحد، مرتضی نورمحمدی نادارلی، مهرداد قادری،حسین آزادی و حامد یگانه پور، امیر حسین آقایی، ابراهیم عوض زاده، ناصر رزمجو که پیشتر به قید وثیقه آزاد گردیده بودند کماکان آقای  یوروش(آیت) مهرعلی بیگلو در بازداشتگاه اداره اطلاعات شهرتبریز محروم از ملاقات با خانواده و بدون دسترسی به وکیل تحت فشار نیروهای امنیتی بسر می برد.

یوروش مهرعلی بیگلو از زمان بازداشت، بجز یک تماس چندثانیه ای در اوایل بازداشت هیچگونه ارتباطی با خانواده نداشته است و همین امر نگرانی جامعه آذربایجانی را از وضعیت این فعال مدنی شناخته شده در پی داشته و در همین راستا تاتار مهرعلی بیگلو با انتشار ویدیویی از ملت تورک آذربایجان خواسته از بازداشت شدگان حمایت کند و خاطر نشان کرده است: « آنها [ نیروهای امنیتی_قضایی] خانواده ما را تحت فشار قرار داده اند و میخواهند صدایمان را خفه کنند ملت آذربایجان صدایمان باشید. »

میلاد جلیلی (ایلشن) نیز که ۷ آذرماه سال جاری به دلیل اجرای آهنگ رپ در حمایت از فعالین بازداشتی حرکت ملی آذربایجان از سوی نیروهای پلیس فتا بازداشت شده بود، پیشتر طی تماسی با خانواده از انتقالش به زندان مرکزی شهر تبریز خبر داده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا