جهان

دیدار وزرای امور خارجه آمریکا و ترکیه در برلین

وزیران امور خارجه ایالات متحده آمریکا و ترکیه طی دیداری در پایتخت آلمان به گفت‌وگو پیرامون روابط دوجانبه و کنفرانس لیبی پرداختند.

مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه که به منظور شرکت در «کنفرانس لیبی» در برلین، پایتخت آلمان به سر می‌برد، با مایک پمپو، همتای آمریکایی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

به گزارش «سی ان ان تورک»، چاووش‌اوغلو با انتشار پیامی در توئیتر خود در این باره نوشت: «در دیدار با مایک پمپئو وزیر امور خارجه ایالات متحده به بررسی روابط ترکیه-آمریکا و کنفرانس لیبی پرداختیم. تماس‌های‌مان با تمامی بازیگران برای بازگرداندن آتش‌بس پایدار و روند سیاسی ادامه دارد.»

همچنین وزیر امور خارجه ترکیه ساعاتی قبل در پیام توئیتری دیگری از دیدار با لوئیجی دی مایو، همتای ایتالیایی خود خبر داده و محور آن را « آمادگی برای کنفرانس سران برلین و همچنین همکاری‌ها در مدیترانه شرقی» اعلام کرد.

گفتنی است پایتخت آلمان امروز میزبان رهبران و مقامات سیاسی 12 کشور و 4 شرکت چندملیتی، برای برگزاری نشستی در خصوص لیبی و تلاش برای دستیابی به آتش‌بس پایدار و روندی سیاسی در این کشور خواهد بود.

کنفرانس لیبی به ابتکار ترکیه و روسیه و پس از توافق آتش بس در لیبی برگزار می شود. ترکیه، ایتالیا و الجزایر از دولت آشتی ملی که از طرف سازمان ملل به رسمیت شناخته می‌شوند، حمایت می کنند و فرانسه، امارات و مصر از خلیفه حفتر پشتیبانی می‌کنند. روسیه نیز نفوذ زیادی بر روی حفتر دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا