جهانخاورمیانه

همکاری ترکیه با «آکسیوم اسپیس» در خصوص آموزش فضانوردان و خدمات فضانوردی

وزیر صنعت و فناوری ترکیه از انعقاد قرارداد همکاری با شرکت «آکسیوم اسپیس» آمریکا در خصوص آموزش فضانوردان و خدمات فضانوردی خبر داد.

مصطفی وارانک، وزیر صنعت و فناوری ترکیه اعلام کرد که ترکیه برای نخستین بار قرار است در چارچوب برنامه فضایی نخستین فضانورد خود را اعزام کند در این زمینه با شرکت «آکسیوم اسپیس» آمریکا همکاری خواهد کرد.

بنا به اعلام وزارت صنعت وفناوری، انستیتوی پژوهش‌های فناوری فضانوردی سازمان علمی و فناوری ترکیه «توبیتاک» در حاشیه کنگره بین‌المللی فضانوردی در پاریس با حضور محمد فاتح کاجر معاون وزیر صنعت و فناوری ترکیه و مایکل سافردینی مدیرعامل آکسیون با این شرکت قرارداد همکاری امضا کرده است.

وزیر صنعت و فناوری ترکیه در پیام توئیتری اعلام کرد در راستای تحقق نخستین پروژه ماموریت فضانوردی در راستای صدمین سالگرد تاسیس جمهوری‌مان قرارداد همکاری امضا کردیم. برای آموزش فضانوردان و خدمات فضانوردی با آکسیوم اسپیس همکاری خواهیم کرد. با برنامه فضانوردی ملی آرزوها به افتخارات تبدیل می‌شود.

آکسیوم اسپیس به عنوان بخشی از تلاش‌های ترکیه در راستای توسعه قابلیت‌های پژوهش‌های فضایی ایجاد برنامه اعزام فضانوردان، خدمات آموزشی فضانوردی و خدمات مربوطه را ارایه خواهد کرد. این شرکت همچنین امکانات لازم برای پژوه های فضانوردان در محیطی بدون گرانش زمین را هم فراهم خواهد کرد.

از سوی دیگر ارزیابی‌های ترکیه برای تکمیل روندهای مربوط به این برنامه همچنان ادامه دارد.

گفتنی است شرکت آکسیوم اسپیس در کنگره مذکور علاوه بر ترکیه با کشورهای ایتالیا، مجارستان و امارات متحده عربی نیز در این زمینه قراردادهای همکاری امضا کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا