ایرانجهانسیاست

ترامپ: شرایط توافق برای ایران پس از انتخابات آمریکا بسیار سخت‌تر خواهد بود

دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا هشدار داد در صورتی‌که ایران بخواهد پس از انتخابات آبان ماه آمریکا به توافق برسد، شرایط برای این توافق بسیار سخت‌تر خواهد بود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده روز جمعه ۴ مهرماه با بیان اینکه ایران و ونزوئلا تمایل به مذاکره و توافق با آمریکا دارند، گفت که او تا انتخابات آبان ماه صبر خواهد کرد و پس از این انتخابات٬ شرایط را برای توافق با این کشورها سخت‌تر خواهد کرد.

رییس‌جمهور آمریکا گفت: «سال پیش به آنها گفتم می‌توانید قبل از انتخابات یا پس از آن مذاکره کنید، اما بدانید که پس از انتخابات توافق بسیار سخت‌تر خواهد بود.»

آقای ترامپ پیش‌تر گفته بود: «ایرانی‌ها پیش از انتخابات وارد مسیر توافق نمی‌شوند» چراکه «امید به این دارند که توافق بهتری با جو خواب‌آلود [جو بایدن، نامزد دمکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری] بدست بیاورند.»

جو بایدن در باره سیاست فشار حداکثری آمریکا بر علیه ایران گفته بود راهی هوشمندانه‌تر برای سخت‌گیری در برابر ایران وجود دارد.

او گفته بود، آمریکا با بازگشت به برجام می‌تواند زمینه مذاکرات بیشتر با ایران را فراهم کند.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا اخیرا در توییتی با اشاره به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران نوشت: «ایران از زمان انقلاب تاکنون به مدتت ۴۰ سال است که در حال ایجاد ناامنی در منطقه‌ است. رییس‌جمهور دونالد ترامپ گفته است از دسترسی آنها به منابع جلوگیری خواهیم کرد. ما برای آنها جعبه‌های پول نقد نخواهیم فرستاد. ما به آنها اجازه کسب‌وکار در جهان را نخواهیم داد.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا