ایرانجهان

خنثی‌شدن طرح ترور یک اسرائیلی توسط ایران در گرجستان

آژانس امنیت گرجستان از خنثی سازی طرح ترور یک تاجر اسرائیلی در گرجستان توسط ایران خبر داد.

آژانس امنیت گرجستان در گزارشی اعلام کرد نیروهای امنیتی این کشور افراد دوتابعیتی از جمله ایرانی-گرجستانی را بازداشت کرده‌اند که در صدد بودند یک تاجر اسرائیلی را به قتل برسانند و این افراد توسط یک فرد ایران در خارج از گرجستان هدایت می‌شدند.

طبق این گزارش، ایتسیک موشه، تاجر اسرائیلی، قرار بوده توسط یک تیم القاعده با هدایت ایران در گرجستان ترور شود که این طرح خنثی شده است.

این گزارش می‌افزاید، یک تیم عملیاتی ایران که با القاعده مرتبط بودند وارد تفلیس شده و اطلاعاتی در مورد این تاجر اسرائیلی جمع آوری می‌کردند. یک نفر دیگر نیز هفته گذشته به همراه سلاح و مهمات و دیگر مدارک مجرمانه بازداشت شده است.

یک منبع اطلاعاتی اسرائیلی که نامش فاش نشده هم گفته است، این نخستین بار نیست که نیروهای جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کنند که ایتسیک موشه را هدف قرار دهند.

طبق این گزارش، این تاجر 62 ساله به عنوان یکی از مقامات ارشد آژانس یهود در روسیه کار می‌کرده و خانه اسرائیل را در این کشور تأسیس کرده است.

ترکیه نیز در خردادماه سال جاری نیز از خنثی شدن طرح «حمله تروریستی» با طراحی جمهوری اسلامی علیه شهروندان اسرائیلی در ترکیه خبر داد.

رسانه‌های ترکیه  از بازداشت اعضای یک گروه هشت نفره خبر داده و تایید کرده بودند که «جمهوری اسلامی قصد ترور» گردشگران اسرائیلی در استانبول را داشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا