ایرانسلامتی و زندگیسیاست

پمپئو: خامنه‌ای در ارتباط با کرونا به مردم ایران دروغ می‌گوید!

«خامنه‌ای به جای اجازه ادامه پروازها به چین می‌بایست از مردم ایران محافظت می‌کرد.»

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا، علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی را به عدم حمایت ایران در برابر ویروس کرونا متهم کرد.

پمپئو روز جمعه ۱۳ مارس گفت: «خامنه‌ای به جای اجازه ادامه پروازها به چین می‌بایست از مردم ایران محافظت می‌کرد.»
پمپئو تأکید کرد: «خامنه‌ای به مردم ایران دروغ گفته و هرکسی را که سعی در روشن ساختن حقیقت درباره موضوع کرونا را دارد به زندان می‌اندازد.»

این واکنش وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به گفته‌های خامنه‌ای مبنی بر این بود که ویروس کرونا ممکن است، یک سلاح تروریستی بیولوژیک علیه ایران باشد.

پمپئو روز جمعه ۱۳ مارس در توئیتی نوشت: «همانطور که خامنه‌ای می‌داند، بهترین دفاع بیولوژیک این بود که واقعیت در مورد ویروس ووهان و انتقال آن از چین به ایران، به مردم ایران گفته شود.»

او افزود: «در عوض، او (خامنه‌ای) پروازهای رفت و برگشت ماهان ایر به کانون ویروس در چین را ادامه داد و کسانی را که صریحاً درباره آن صحبت می‌کردند، زندانی کرد.»

این در حالی است که در این جو داغ اخبار مربوط به شمار زیاد موارد ابتلاء و مرگ و میر ناشی از کرونا در ایران و شیوع ویروس در بین مقامات، معاونان و وزرا، خبرگزاری تسنیم خبر داد که علی اکبر ولایتی مشاور ارشد خامنه‌ای، مبتلا به ویروس کرونا شده است.

به گفته این خبرگزاری: «علی اکبر ولایتی که همچنین رئیس بیمارستانی در تهران است، طی چند هفته گذشته با بسیاری از بیماران مبتلا به ویروس کرونا، از نزدیک تعامل داشته و مبتلا به ویروس کرونا شده و اکنون در قرنطینه به سر می‌برد.»

شایان ذکر است که مقامات ایران روز جمعه ۱۳ مارس، اعلام کردند که شمار موارد ابتلاء به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته به ۱۱۳۶۴ نفر افزایش یافته و آمار مرگ و میر به ۵۱۴ مورد رسیده است.

علاوه بر این، در روزهای اخیر، شمار زیادی از مقامات ایران، مبتلا به ویروس شده‌اند که برخی از آنها جان باختند. گزارش‌ها حاکی از ان است که بیش از ۲۰ نماینده مجلس نیز کرونائی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری حکومتی فارس، رمضان شریف سخنگوی سپاه تروریستی پاسداران، روز چهارشنبه ۱۱ مارس از درگذشت ۵ سپاهی در اثر ابتلاء به ویروس کرونا خبر داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا