آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

احضار و تهدید «جعفر سلیمان‌زاده» فعال مدنی در بناب توسط اطلاعات نیروی انتظامی

پلیس امنیت و اطلاعات نیروی انتظامی شهرستان بناب طی تماس تلفنی که با جعفر سلیمان‌زاده داشته، وی را به این نهاد امنیتی احضار و تهدید کرده که در صورت عدم مراجعه با حکم قضایی بازداشت خواهد شد.

پلیس امنیت و اطلاعات نیروی انتظامی شهرستان بناب، بعد از ظهر روز جمعه ۱۷ مرداد ماه طی تماس تلفنی که با «جعفر سلیمانزاده» (سلیمان‌اوغلو)، فعال مدنی آذربایجانی داشته وی را به این نهاد امنیتی احضار و تهدید کرده که در صورت عدم مراجعه با حکم قضایی بازداشت خواهد شد.

بر اساس گزارشات رسیده پس از این تماس و در پی مراجعه آقای سلیمان‌زاده به پلیس امنیت و اطلاعات نیروی انتظامی شهرستان بناب، «رحیم بنابی» رییس این نهاد امنیتی برای بازرسی تلفن همراه، از آقای سلیمان‌زاده گوشی همراهش را می‌خواهد ولی به دلیل اینکه آقای سلیمان‌زاده گوشی تلفن خود را به همراه نداشته موفق به این کار نمی‌شود.
در ادامه مامورین پلیس امنیت و اطلاعات نیروی انتظامی با دستبند آقای سلیمان‌زاده را به منزل و محل کار وی برده و خواهان تحویل دادن گوشی تلفن می‌شوند ولی به‌خاطر اینکه این بار نیز موفق به این کار نمی‌شوند این فعال مدنی را به اداره اطلاعات و پلیس امنیت برگردانده و برای ساعاتی در بازداشتگاه این نهاد نگه می‌دارند.
طبق گزارشات آقای سلیمان‌زاده در طول این چند ساعت بازداشت مورد حملات لفظی و توهین‌آمیز مامورین و ریاست پلیس امنیت و اطلاعات نیروی انتظامی بناب قرار گرفته است.
در تفهیم اتهام شفاهی که از سوی ریاست پلیس امنیت و اطلاعات نیروی انتظامی بناب به آقای سلیمان‌زاده صورت گرفته، عنوان شده که وی «روز جمعه ۱۷ مرداد با برقراری تماس تلفنی اقدام به صحبت با تنی چند از دوستان و آشنایان خود از جمله سعید مینایی -که یکی از فعالین مدنی بینابی است- کرده است.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا